Europejska ekspansja polskiej marki
Pierwsze półrocze 2014 roku to dynamiczny rozwój marki Zoofast. W połowie marca z usług e-sklepu zaczęli korzystać Klienci z Anglii, Szkocji, Północnej Irlandii oraz Walii, a dwa miesiące później oferta produktowa marki stała się dostępna dla Klientów z Holandii. Debiut Zoofast w Królestwie Niderlandów, to zaplanowany krok w ekspansji zagranicznej. Pomimo recesji gospodarczej, holenderscy właściciele zwierząt w 2013 roku wykazywali pozytywne nastawienie związane z wydatkami na swoje pupile. Holendrzy zaczęli bardziej świadomie dobierać produkty dla swoich ulubieńców, dlatego też w naszej ofercie, Klienci mogą znaleźć szeroką gamę wyspecjalizowanych produktów – mówi Marek Batko, prezes firmy Krakvet. Według najnowszych danych, w 2013 roku 4 mln gospodarstw (55%) w Holandii posiadało zwierzęta domowe. Byli to właściciele prawie 4 mln kotów, ponad 2 mln psów oraz ponad 3 mln ptaków, co stanowi szeroki rynek konsumencki. Marka Zoofast należąca do firmy Krakvet swoją europejską ekspansję rozpoczęła w 2010 roku. Pierwszymi rynkami na których się pojawiła były kraje bezpośrednio sąsiadujące z Polską, czyli Czechy, Słowacja oraz Niemcy. W chwili obecnej można ją również spotkać w Austrii, Belgii, Węgrzech, Bułgarii, Rumunii, Francji i Luksemburgu. Zoofast w ubiegłym roku wygenerował blisko 50% całościowego obrotu firmy Krakvet.
Internetowe zakupy w Holandii
Nasi holenderscy Klienci mogą liczyć na znaczące ułatwienia zakupowe. Również dla nich wprowadziliśmy możliwość dokonywania płatności za pośrednictwem technologii PayPal, eCard oraz przelewu bankowego – mówi Piotr Więcek, dyrektor ds. rozwoju Krakvet. Nawiązując współpracę z lokalnymi kurierami, którzy udostępniają swoje holenderskie kanały dystrybucji, Klienci firmy Krakvet otrzymują swoje zamówienia w ciągu 3-7 dni. Niderlandzcy właściciele zwierząt mogą znaleźć aktualne informacje o promocjach na fanpage`u marki na Facebooku (https://www.facebook.com/zoofast.nl). Jest to dodatkowy kanał komunikacji, dzięki któremu wszyscy zainteresowani mogą kontaktować się z przedstawicielami marki. Dwa nowe rynki w ciągu pierwszego półrocza to nie wszystko. Ciągle pracujemy nad rozwiązaniami, które pozwolą nam dostarczać przesyłki do Włoch, Danii, Hiszpanii i Portugalii. Najbliższe plany firmy Krakvet to konsekwentne realizowanie założonych celów, a tym samym wzmacnianie pozycji lidera na polskim rynku oraz ekspansja na kolejne rynki europejskie – dodaje Piotr Więcek.
O firmie:
KRAKVET Marek Batko sp. k.
Internetowy sklep zoologiczny KrakVet założony został w 2006 roku przez lekarza weterynarii Jarosława Orła i inżyniera informatyki Marka Batko. W ciągu ośmiu lat obecności na rynku stał się liderem branży zoologicznej w Polsce. W swojej ofercie posiada ponad 10 tysięcy produktów dla zwierząt. Obecnie sklep obsługuje ponad 350 tysięcy klientów i realizuje przeszło 50 tysięcy zamówień miesięcznie. Od 2008 roku Krakvet prowadzi akcję „Pomoc dla Schronisk” w ramach, której przekazuje, co miesiąc karmę dla zwierząt wybranemu schronisku. W 2010 roku firma pod marką Zoofast rozpoczęła ekspansję na rynki europejskie. Dzisiaj obecna jest m.in. w Niemczech, Austrii, Węgrzech, Czechach i Słowacji. Krakvet już dwukrotnie zdobył wyróżnienie w prestiżowym rankingu Gazel Biznesu, jako najdynamiczniej rozwijająca się firma.