Polski gigant wkracza do Wielkiej Brytanii
W połowie marca br. Zoofast, europejska marka firmy Krakvet - największego sklepu internetowego w branży zoologicznej w Polsce rozpoczęła działalność e-sklepu w Wielkiej Brytanii. To kolejny zagraniczny rynek, na którym zadebiutował polski inwestor. Marka Zoofast jest już obecna w jedenastu krajach Europy.
2014-04-11, 12:14

Polska marka na zagranicznych rynkach

Od 2010 roku firma Krakvet pod marką Zoofast prowadzi sprzedaż na europejskich rynkach. Początkowo oferta sklepu skierowana była do najbliższych południowych sąsiadów Polski. W chwili obecnej można ją już spotkać w Czechach, Słowacji, Austrii, Belgii, Węgrzech, Bułgarii, Rumunii, Francji, Luksemburgu i Niemczech. W 2013 roku marka Zoofast wygenerowała blisko 50% całościowego obrotu firmy Krakvet.  Od połowy marca br. z usług sklepu mogą korzystać również klienci w Anglii, Szkocji, Północnej Irlandii oraz Walii. Na wyspach brytyjskich jest bardzo dobrze rozwinięty rynek e-commerce oraz wysoka świadomość społeczna dotycząca karmienia zwierząt. W Anglii ponad 80% osób kupuje specjalną karmę dla swoich podopiecznych,  dla porównania w Polsce robi to tylko 20%. Dlatego decyzja dotycząca rozszerzenia działalności na rynek brytyjski była naturalnym etapem rozwoju firmy - mówi Marek Batko, prezes firmy Krakvet. Według najnowszych danych, w 2013 roku 13 mln gospodarstw (45%) w Wielkiej Brytanii posiadało zwierzęta domowe, a wartość segmentu karm i produktów dla zwierząt domowych w 2012 roku wyniosła 4,2 mld funtów.

Zakupy w Wielkiej Brytanii

Aby ułatwić proces zakupowy brytyjskim odbiorcom wprowadziliśmy możliwość dokonywania płatności za pośrednictwem technologii PayPal, eCard oraz przelewu bankowego – mówi Piotr Więcek, dyrektor ds. rozwoju Krakvet. Dzięki współpracy z lokalnymi partnerami, którzy udostępniają swoje kanały logistyki i dostawy, Klienci firmy Krakvet otrzymują swoje zamówienia w przeciągu 4-ch dni. Dodatkowo, oprócz możliwości zakupu w brytyjskim e-sklepie, Klienci Zoofast mogą dołączać do fanpage'u marki na Facebooku (www.facebook.com/Zoofast.co.uk). Czekają tam na nich aktualne informacje o działaniach i promocjach marki. Obecnie realizujemy również projekty, które pozwolą nam dostarczać przesyłki do Holandii, Włoch, Danii, Hiszpaniii Portugalii. Najbliższe plany firmy Krakvet to przede wszystkim konsekwentny rozwój, wzmocnienie pozycji lidera w kraju oraz dalsza ekspansja na kolejne rynki europejskie - dodaje Piotr Więcek.

O firmie:

KRAKVET Marek Batko sp. k.

Internetowy sklep zoologiczny Krakvet założony został w 2006 roku przez lekarza weterynarii Jarosława Orła i inżyniera informatyki Marka Batko. W ciągu ośmiu lat obecności na rynku stał się liderem branży zoologicznej w Polsce. W swojej ofercie posiada ponad 8 tysięcy produktów dla zwierząt. Obecnie sklep obsługuje ponad 350 tysięcy klientów i realizuje przeszło 50 tysięcy zamówień miesięcznie. Od 2008 roku Krakvet prowadzi akcję „Pomoc dla Schronisk”, w ramach której przekazuje co miesiąc karmę dla zwierząt wybranemu schronisku. W 2010 roku firma pod marką Zoofast rozpoczęła ekspansję na rynki europejskie. Dzisiaj obecna jest m.in. w Niemczech, Austrii, Węgrzech, Czechach i Słowacji. Krakvet już dwukrotnie zdobył wyróżnienie w prestiżowym rankingu Gazel Biznesu, jako najdynamiczniej rozwijająca się firma.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.