Mistrz ekologii: Opel KARL z emisją CO2 tylko 94 g/km
Opel KARL z systemem Start/Stop w cenie 37 190 zł — już można składać zamówienia.
2015-08-19, 17:45

Rüsselsheim. Mały KARL robi duże wrażenie: jak napisano w Auto Bild (nr 32/2015), najlepszy model w segmencie samochodów miejskich okazuje się naprawdę wielki w dziedzinie ochrony środowiska. Nowy podstawowy model Opla można teraz zamówić w superoszczędnej odmianie ecoFLEX. Ten mierzący 3,68 metra, pięciodrzwiowy samochód z systemem Start/Stop i trzycylindrowym silnikiem 1.0 ECOTEC o mocy 55 kW/75 KM doskonale sprawdza się w codziennej eksploatacji, zużywając zaledwie 4,1 litra benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 obniżonej z 99 do 94 gramów na kilometr. Cena wersji podstawowej tego niezwykle przyjaznego dla środowiska KARLa wynosi dokładnie 37 190 zł  (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).

Zwycięzca testów nie jest jednak typowym spokojnym i ekonomicznym modelem. Jego nowy, w całości aluminiowy silnik należy do rodziny wysoko cenionych, trzycylindrowych jednostek benzynowych, których turbodoładowane wersje napędzają Corsę i ADAMa, imponując wyjątkowo płynną pracą i wydajnością. Już na etapie projektowania silnika inżynierowie starali się eliminować hałas i wibracje poprzez zastosowanie mało rezonującej konstrukcji bloku, dzielonej miski olejowej, dźwiękochłonnej pokrywy rozrządu oraz cichego kolektora wydechowego zintegrowanego z głowicą cylindrów. Rozwiązania te istotnie poprawiają kulturę pracy silnika.

Wyjątkowy: najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu

KARL wyznacza również standardy w swoim segmencie pod względem przestronności, bezpieczeństwa i komfortu. Ważący 939 kilogramów, pięciodrzwiowy samochód oferuje miejsce nawet dla pięciu osób oraz bagażnik, który można powiększyć do 1 013 litrów. Standardowe wyposażenie KARLa obejmujące ABS, układ kontroli trakcji TCPlus, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESPPlus oraz układ ułatwiający ruszanie na pochyłościach można wzbogacić o system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Funkcja doświetlania zakrętów, zintegrowana ze światłami przeciwmgielnymi, poprawia bezpieczeństwo kierowcy oraz innych uczestników ruchu podczas pokonywania zakrętów. Komfort jazdy podnoszą opcjonalne podgrzewane fotele przednie i podgrzewana kierownica pokryta skórą. Zależne od prędkości wspomaganie układu kierowniczego może pracować w uruchamianym przyciskiem trybie City (w standardzie od wersji Enjoy), ułatwiając manewrowanie w gęstym ruchu miejskim, a asystent parkowania zapobiega drobnym stłuczkom na parkingu. Tempomat z ogranicznikiem prędkości dba o to, aby kierowca jechał zgodnie z przepisami.

Od jesieni 2015 roku Opla KARLa będzie można zamawiać z systemem multimedialnym IntelliLink nowej generacji oraz osobistym asystentem łączności i usług Opel OnStar, czyli z elementami wyposażenia spotykanymi zwykle tylko w samochodach wyższej klasy. Podstawowy model Opla podnosi zatem poprzeczkę pod względem łączności z Internetem w segmencie samochodów miejskich, a wszystkie jego wersje godnie reprezentują markę.

źródło: media.gm.com

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.