Dlaczego e-sklepy z atrakcyjną ofertą nie sprzedają?
Jak wynika z danych PwC, w Polsce działa ponad 12 tys. sklepów internetowych. Część z nich, pomimo atrakcyjnej oferty, notuje słabe wyniki sprzedaży. Przyczyny tego bywają różne, ale czasami powodem jest oszczędzanie na hostingu, co może znacznie spowolnić otwieranie strony. Firma Domeny.pl postanowiła temu zaradzić, oddając swoim klientom serwery o zupełnie nowych parametrach, które nie zrujnują budżetu żadnego e-sklepu.
2015-06-24, 15:15

W 2014 roku wartość polskiego e-handlu osiągnęła poziom 22 mld zł. Sklepy internetowe odwiedzało co miesiąc średnio 13,1 miliona internautów (w 2013 roku – 12,3 mln). Nic dziwnego, że w sieci działa coraz więcej e-sklepów. Z jednej strony oznacza to bogatszą ofertę dla klientów, ale z drugiej – większą konkurencję. W Polsce powstaje dużo sklepów internetowych, ale wiele z nich szybko upada (zaledwie 24% zdołało przetrwać na rynku dłużej, niż 5 lat). Większość z tych przedsiębiorców za największą barierę uznaje wysokie koszty prowadzenia działalności (70%), ale 9% jako problem wskazuje funkcjonowanie sklepu od strony technicznej, a 30% z nich chce to poprawić w pierwszej kolejności (źródło: http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/10/IABPolska_MinGospod_ehandel_MSP_raport.pdf).

Szybkość ładowania stron

Dobry hosting dla sklepu internetowego to jeden z ważniejszych elementów, który może przyczynić się do sukcesu sprzedaży online. Szybkość ładowania strony ma bardzo istotne znaczenie dla internautów. 47% z nich oczekuje, że strona otworzy się w 2 sekundy lub mniej, a 40% potencjalnych klientów sklepu opuszcza dany serwis, gdy strona otwiera się dłużej niż 3 sekundy. Amerykanie wyliczyli nawet, że każda dodatkowa sekunda w odpowiedzi strony powoduje zmniejszenie konwersji o 7%. Jeśli sektor e-commerce zarabia dziennie 100 tys. dolarów, 1 sekunda opóźnienia może oznaczać stratę w rocznej sprzedaży na kwotę 2,5 mln dolarów (źródło: https://blog.kissmetrics.com/loading-time/). Trudno oczekiwać, żeby przyzwyczajenia polskich internautów były inne. Jeśli sklep posiada atrakcyjną ofertę, a mimo to notuje słabe wyniki sprzedaży, warto sprawdzić, czy strona nie otwiera się zbyt długo i czy przypadkiem nie jest to wina nieodpowiedniego hostingu.

Serwer to podstawa

Przeważnie e-sklepy, które rozpoczynają swoją działalność, wybierają najtańszy hosting o najsłabszych parametrach. Na początek może to wystarczyć, ale potem, gdy sklep się rozrasta, taki hosting przestaje być już odpowiedni i często spowalnia działanie sklepu internetowego. Dlatego właśnie firma Domeny.pl postawiła nie tylko na udostępnienie nowych, lepszych parametrów serwerów wirtualnych, ale także przygotowała 3 opcje hostingu (MyHost, SuperHost, PowerHost), które uwzględniają różne potrzeby właścicieli stron internetowych, w tym także e-sklepów. Dzięki odpowiednio skonstruowanej ofercie, przejście z najtańszej opcji do pakietów oferujących jeszcze lepsze parametry nie wiąże się ze znacznym podwyższeniem wydatków, a do tego można liczyć na wsparcie specjalistów. Oczywiście dla największych sklepów i dla najbardziej wymagających klientów przygotowana jest propozycja serwerów VPS i serwerów dedykowanych.

Bezpieczeństwo i niezawodność

W przypadku e-sklepów ważną kwestią jest bezpieczeństwo, również ze względu na proces płatności. Zaufanie klientów można także zdobyć, stosując szyfrowanie danych za pomocą SSL. Co ciekawe, certyfikaty te można uzyskać za przysłowiową złotówkę, wybierając hosting w Domeny.pl Nie można jednak zapominać, że dla osiągnięcia sukcesu w e-handlu istotna jest również niezawodność działania serwisu. Dlatego warto współpracować ze sprawdzonymi firmami, jak Domeny.pl (istnieje na rynku od 1997 i była jednym z pionierów w polskiej branży internetowej), które nie tylko zapewnią całodobowe wsparcie techniczne, ale również szybko usuną awarie. Mając tak solidne zabezpieczenie i wsparcie, właścicielom e-sklepów pozostanie już tylko skupić się na realizacji własnych celów biznesowych.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.