A liczba użytkowników komputerów w Polsce rośnie z roku na rok. Według danych GUS-u w 2015 roku w 10 milionach polskich domów znajduje się komputer stacjonarny, a w ponad 7 milionach domów jest notebook. Co czwarty Polak ma smartfona. Ponad połowa z nas korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie.
Oceniamy, że ponad 7 mln Polaków korzystających z komputera musi co roku dokonywać naprawy swojego urządzenia IT. Biorąc pod uwagę średni koszt naprawy urządzenia na poziomie 250 zł potencjał rynku sektora usług pomocy informatycznej szacujemy na ponad 1,5 mld zł - podkreśla Robert Niczewski z działu marketingu iME.
Taki potencjał rynku chce wykorzystać producent nowej aplikacji iME, będącej pierwszym na rynkach Europy narzędziem osobistej pomocy i zdalnego dostępu do konsultacji IT. Firma już podpisała pierwsze umowy z operatorami sieci komórkowych i liczy na 200-300 tys. użytkowników do końca roku.
Usługa pomoże w usuwaniu nagłych awarii niezależnie od miejsca, w którym znajduje się posiadacz komputera. Pozwoli osobom starszych skonfigurować pocztę, zainstalować drukarkę lub komunikator głosowy. Tym młodszym udzieli pomocy w wyborze aplikacji, rozwiążę problem z wirusem lub naprawi wolno działający Internet. Aplikacja może pomóc też przedsiębiorcom czy osobom prywatnym, którzy pilnie muszą zrealizować zlecenie o charakterze technicznym lub związanym z realizacją zamówienia e-commerce lub e-banking.
Usługa dostępna będzie w 3 pakietach cenowych: kuponowym 19 zł i 35 zł oraz abonamentowym 80 zł.
- ***Raport : Społeczeństwo informacyjne w Polsce, GUS, 2015 / ** Badanie Square Trade 2014
- ** Badanie CERT 2015