Każdego dnia w polskim internecie pojawia się kilkaset wypowiedzi na temat deweloperów. Ponad jedna trzecia z nich tj. 36,4% zamieszczana jest na portalach informacyjnych, kolejne 34,5% stanowią posty z Facebooka, 13,5% to z kolei wpisy publikowane na forach internetowych. Internauci piszą o tym czego chcą, jakich mieszkań czy biur oczekują, jakie oferty uważają za dobre, a ponadto skarżą się i radzą, jak rozwiązywać rozmaite kwestie. Większość danych to chaotyczne wpisy, które tylko pozornie są trudne do sklasyfikowania. Systemy proponowane przez SentiOne są w stanie zebrać i przeanalizować ich treść.
„Profesjonalnie przygotowany monitoring treści w internecie, jest podstawą do pracy nad strategią działań marketingowych i PR oraz wpływa na jakość obsługi klientów firmy. Dobre określenie tematu pozwala także prowadzić w sieci działania sprzedażowe” – tłumaczy Kamil Bargiel, CEO SentiOne.
Korzystanie z monitoringu internetu jest jednym z podstawowych warunków prowadzenia działań z obszaru Real Time Marketing. RTM polega na reagowaniu na pojawiające się opinie, komentarze, wydarzenia w czasie rzeczywistym oraz social sellingu, czyli sprzedawania za pośrednictwem mediów społecznościowych, w miejscu wygodnym dla klienta i w odpowiedzi na jego rzeczywiste potrzeby.
„Monitoring internetu jest doskonałym sposobem na pozyskania cennych wskazówek od użytkowników. Szczery i spontaniczny sposób przekazu pojawiającego się online pozwala poznać autentyczne myśli grupy docelowej. Umożliwia to automatyczne znalezienie przyczyn kryzysów zarówno wizerunkowych, jak i tych realnych, z którymi borykają się firmy z branży dewelopersko-budowlanej” – dodaje Kamil Bargiel, CEO SentiOne.
SentiOne precyzyjnie ocenia sentymenty treści, dzięki czemu możliwe jest wysyłanie inteligentnych alertów, które wychwytują potencjalnie najgroźniejsze zdarzenia, zamiast informować o każdej nowej wypowiedzi. Publikacje o negatywnym wydźwięku przesyłane są do wybranych nadawców w czasie rzeczywistym, co pozwala reagować natychmiast, zapobiegając rozprzestrzenianiu się niepożądanych treści. SentiOne bada również zasięg publikowanych treści, co z kolei umożliwia analizę efektywności prowadzonych działań oraz pozwala weryfikować zainteresowanie publikowanymi tematami.