InPost i Poczta Polska zawarły umowę
InPost – największy prywatny operator pocztowy w Polsce i twórca międzynarodowego sukcesu Paczkomatów® – podpisał z Pocztą Polską umowę na płatny dostęp do infrastruktury pocztowej. Jej kluczowym elementem jest udostępnienie InPost ponad 115 tysięcy zestawów skrytkowych, z których do tej pory mogli korzystać jedynie listonosze Poczty Polskiej. Umowa obowiązywać będzie na terenie całego kraju i stanowi milowy krok we współpracy operatorów z branży pocztowo-kurierskiej w Polsce. Dzięki zawartemu porozumieniu InPost dostarczy korespondencję do ponad 500 000 odbiorców, nieposiadających prywatnej skrzynki odbiorczej.
2015-04-24, 16:15

Największe korzyści ze współpracy odniosą przede wszystkim mieszkańcy mniejszych miejscowości i wsi. Podpisana pomiędzy operatorami umowa pozwoli im odbierać korespondencję InPost w ramach publicznej infrastruktury pocztowej, z której dotychczas korzystali.

„Współpraca dwóch największych operatorów – prywatnego InPost i państwowej Poczty Polskiej – to znakomita wiadomość dla wszystkich Polaków. Długo zabiegaliśmy o to, by sfinalizować tę umowę i uzyskać dostęp do infrastruktury publicznej – zgodnie z regulacjami Ustawy Prawo Pocztowe. Mamy nadzieję, że nasza współpraca z Pocztą Polską to milowy krok w dalszym rozwoju sektora pocztowego w Polsce, realizowanym w oparciu o strategiczne sojusze. Największymi beneficjentami porozumienia będą wszyscy Polacy, którzy każdego dnia otrzymują przesyłki do skrzynek oddawczych. Jesteśmy gotowi pomóc Poczcie Polskiej w tych wszystkich obszarach, w których państwowy operator generuje straty – zależy nam bowiem, by redukować straty w Poczcie Polskiej, na które muszą się zrzucać Skarb Państwa i operatorzy prywatni” – komentuje Sebastian Anioł, prezes InPost.

InPost dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8% w niedziele. Aż 96% klientów twierdzi, że obsługa w placówkach InPost jest dobra i bardzo dobra – tak wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych w punktach największego prywatnego operatora pocztowego w Polsce1. Sondaż potwierdza także zadowolenie Klientów z funkcjonowania całej sieci POK InPost w Polsce. Aż 76% ankietowanych uważa, że znajdują się one „blisko” lub „bardzo blisko” ich miejsca zamieszkania. Ponadto z badań MillwardBrown wynika, że aż 61% Polaków zna firmę InPost2.

InPost w ramach strategicznego partnerstwa współpracuje już m.in. z serwisem Allegro. Dzięki temu w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Jest to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru. Firma oferuje także darmowe zwroty towarów na platformie SzybkieZwroty.pl.

W 2014 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 280 mln sztuk. Listy i paczki dostarczane przez InPost są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni, która obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki zaawansowanym technologicznie urządzeniom sortującym. Wysoką wydajnością obsługi mogą się także poszczycić Paczkomaty InPost, do których 98% paczek trafia w ciągu 24 godzin od nadania.

Spółki z Grupy Integer.pl od wielu lat z sukcesami obsługują 3 główne obszary: usługi paczkowe dedykowanane branży e-commerce oraz klientom indywidualnym w oparciu o sieć innowacyjnych Paczkomatów® InPost, usługi pocztowo-kurierskie w ramach sieci własnych oddziałów i doręczycieli, a także usługi finansowo-ubezpieczeniowe.

Najwyższą jakość usług Grupy Integer.pl potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona między innymi przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014” i zwyciężyła w konkursie „Lider Nowoczesnych Technologii” organizowanym przez Instytut Nowych Technologii. Grupa Integer.pl otrzymała też Nagrodę Specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” za dynamiczną ekspansję i promocję Polski za granicą. Konsekwentny rozwój firmy potwierdza również tytuł „Gazele Biznesu” przyznawany przez Puls Biznesu najdynamiczniej rozwijającym się polskim firmom.

InPost otrzymał także liczne wyróżnienia międzynarodowe: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomaty® InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.