W Warszawie jest niemal 11 tys. taksówek, niewiele mniej niż w dziesięciomilionowym Nowym Jorku. Miesięcznie wykonują one nawet 400 tys. przejazdów. Po ulicach Poznania jeździ więcej pojazdów z napisem „taxi” niż w Berlinie, zaś w Trójmieście jest ich więcej niż w Londynie. Wydaje się więc, że złapanie taksówki w dużym polskim mieście nie powinno być problemem. Jednak znalezienie wolnego pojazdu w godzinach taksówkarskiego szczytu nie jest łatwe. Pomiędzy godziną 21 a 3 w nocy, szczególnie w weekendy, dla osób wracających z klubów, barów i restauracji taksówka jest najwygodniejszym środkiem transportu, zwłaszcza w odległe miejsca, gdzie nocne środki komunikacji miejskiej nie docierają lub jeżdżą zbyt rzadko.
Postoje taksówek zazwyczaj o tej porze świecą pustkami, zaś zwykłe machnięcie ręką na jadący samochód może nie zadziałać w sytuacji, gdy taksówkarz ma już przyjęte zlecenie. W weekendy pojazdy z oznaczeniem „taxi” bardzo często parkują przed najpopularniejszymi klubami i barami. Nie dla wszystkich chętnych może jednak wystarczyć miejsca, szczególnie gdy impreza kończy się o określonej godzinie. Dla wielu osób najbardziej tradycyjnym sposobem jest zamawianie taksówki przez telefon. Zazwyczaj sms-em wysyłane jest powiadomienie, że kierowca oczekuje na miejscu. Klient jednak nie zawsze musi pamiętać długi ciąg cyfr numeru korporacji, może też podać niedokładny adres, utrudniając taksówkarzowi odnalezienie wskazanego miejsca. Dodatkowo, wszystkie infolinie oraz pojazdy mogą być w danym momencie zajęte, szczególnie gdy w mieście kończy się duża impreza masowa. W niektórych korporacjach taksówkę można zamówić wysyłając imię, nazwisko i adres sms-em, e-mailem, poprzez komunikator gadu gadu lub skype.
Coraz popularniejsze staje się zamawianie taksówki przez różnego rodzaju darmowe aplikacje na urządzenia mobilne. Rozwiązania te eliminują konieczność pośrednictwa centrali telefonicznej w kontakcie między klientem a kierowcą, skracając czas oczekiwania na taksówkę. Korzystanie z aplikacji nie wymaga od klienta znajomości numeru telefonu korporacji czy adresu pod którym się znajduje, gdyż jego pozycja jest identyfikowana przez nadajnik GPS w urządzeniu mobilnym.
W aplikacji EcoCar Taxi użytkownik może skorzystać z dwóch opcji zamawiania taksówki. „Szybkie zamówienie” pozwala na wygodne wezwanie taksówki znajdującej się najbliżej aktualnej lokalizacji bez podawania dodatkowych szczegółów.Aplikacja pobiera listę najbliżej zlokalizowanych samochodów. Po wyborze taksówki i zatwierdzeniu adresu, kolor pojazdu na mapie zmienia się z zielonego na niebieski, zaś klient może na bieżąco śledzić trasę zamówionego pojazdu i jego szacunkowy czas dojazdu pod wskazaną lokalizację. - mówi Aneta Ogrodniczek, Prezes Zarządu EcoCar.
Funkcja „Opcje dodatkowe” umożliwia podanie szczegółowych informacji o adresie i rodzaju taksówki, np. chęć przewiezienia dziecka bądź zwierzęcia, zamówienie busa dla większej liczby pasażerów lub samochodu typu kombi, gdzie zmieszczą się duże bagaże. Ponadto, aplikacja EcoCar Taxi posiada możliwość wyboru kierowcy, których fotografie widoczne są w aplikacji.
Rozwiązanie EcoCar Taxi dostępne jest dla wszystkich urządzeń wyposażonych w system operacyjny iOS 6.0 i nowszy oraz Android. Do poprawnego działania wymagany jest dostęp do modułu GPS i dostęp do internetu.
Aplikacje do zamawiania taksówek zyskują coraz większą popularność wraz ze wzrostem liczby użytkowników urządzeń mobilnych. Trend ten nie dotyczy wyłącznie klientów indywidualnych. Również coraz więcej firm ceni sobie funkcjonalność dostępnych na rynku aplikacji, które oferują m.in. możliwość przejazdów bezgotówkowych czy wyboru taksówki według stawki, czasu dojazdu, marki oraz innych kryteriów. Dla wszystkich klientów nadal najważniejsza jest przecież oszczędność czasu i pieniędzy.