Patagonia ostrzega: Stop! Nie kupuj tej kurtki!
„Zastanów się, czy to, co chcesz kupić, jest ci na pewno niezbędne i nie kupuj tego, czego nie potrzebujesz” – z takim przesłaniem zwraca się do swoich klientów Yvon Chouinard, wspinacz, założyciel firmy Patagonia, produkującej odzież dla entuzjastów outdooru.
2014-05-20, 22:12

Firma początkowo wytwarzała sprzęt wspinaczkowy, ponieważ jednak w ten sposób przyczyniała się do niszczenia skalnych ścian, zmieniła strategię, postanawiając skupić się na produktach przyjaznych środowisku. Chouinard, pomysłodawca organizacji „1% dla Ziemi”, znany jest z ekologicznego podejścia do aktywności i biznesu. Tym razem zachęca ludzi do rozważenia wpływu konsumpcji na środowisko i zakupu tylko tego, co jest im w życiu faktycznie niezbędne.

Już sam proces produkcji jest szkodliwy dla środowiska naturalnego, w związku z tym powinniśmy starać się redukować ilość rzeczy, które kupujemy. Próbujmy najpierw zepsutą rzecz dostępnymi środkami naprawić, a dopiero w ostateczności pomyśleć o wyrzuceniu. Rzeczy, których nie używamy, powinniśmy sprzedać lub oddać innym. Jeśli powyższe możliwości zostaną wyczerpane, zawsze można zastosować recykling.

Patagonia pomaga swoim klientom wprowadzać w życie zasadę 4x R (Reduce, Repair, Reuse, Recycle) poprzez produkowanie użytecznej i bardzo trwałej odzieży, tak by nie było konieczne kupowanie nowych rzeczy zbyt często, zapewnia serwis naprawczy oraz porady, w jaki sposób samemu napraw dokonać, zachęca do sprzedaży lub oddawania innym rzeczy niepotrzebnych, a proces produkcyjny tak organizuje, by możliwe było przetworzenie zużytej odzieży w nowy pełnowartościowy produkt.

Firma na sam koniec dokłada piąty element – Reimagine (wyobrażenie). Chodzi o to, aby nasze umysły były otwarte na to, jak wiele musi zostać zrobione, aby pozostawić następnym pokoleniom świat taki, w jakim sami chcielibyśmy żyć.

Więc nie kupuj kolejnej kurtki, a jeśli faktycznie potrzebujesz nowej, wybierz taką, która okaże się trwała i będzie ci służyła przez wiele lat. Pomyśl, że w ten sposób przyczyniasz się do ochrony środowiska, które cię otacza – niech ta myśl towarzyszy wszystkim nie tylko podczas zakupów odzieży marki Patagonia.

Ofertę marki oraz dostępność można sprawdzać na www.Ceneria.pl

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.