Faktoring popularny, nie tylko w kryzysie
Potwierdzony licznymi badaniami optymizm wśród przedsiębiorców znajduje odzwierciedlenie w rosnącej popularności różnych form finansowania działalności. Zainteresowanie faktoringiem i wzrost obrotów firm z branży świadczy o ożywieniu na rynku.Firmy korzystają z faktoringu, aby podnosić konkurencyjność i zwiększyć możliwości inwestycyjne.
2014-04-24, 14:07

W 2013 r. Pragma Faktoring SA, wiodący faktor z sektora pozabankowego pozyskała 154 nowych Klientów. W stosunku do roku ubiegłego oznacza to znaczący wzrost zainteresowania usługą faktoringu. Polski Związek Faktorów podaje, że w 2013 roku z faktoringu skorzystało 5 438 przedsiębiorstw, a wartość obrotów na rynku tych usług wzrosła w stosunku do roku ubiegłego o 15,54%. Wśród przedsiębiorców najczęściej korzystających z usług Pragma Faktoring w ubiegłym roku były firmy handlowe i produkcyjne.

Obecnie wśród klientów Spółki przybywa podmiotów z branży transportowej oraz sektora budowlanego. Budownictwo i transport to barometry gospodarki, a więc rosnące obroty w tych sektorach wróżą wzrost gospodarczy, co pokrywa się z prognozami makroekonomicznymi, zgodnie z którymi wzrost PKB na 2014 rok będzie oscylował w okolicy 3 – 3,5 %.

 

Wzrost liczby pozyskanych przez nas klientów wpisuje się w panującą tendencję na rynku usług faktoringowych. Faktoring był i jest traktowany jak bardzo dobre rozwiązanie w czasach kryzysu. Jak widać wachlarz usług, które wchodzą w skład faktoringu doskonale sprawdza się również w czasie wzrostu koniunktury. - mówi Grzegorz Pardela Dyrektor i Członek Zarządu Pragma Faktoring S.A.

Korzyści wynikające z faktoringu dobrze obrazują konkretne przykłady firm, które wdrożyły to rozwiązanie. Klient Pragma Faktoring S.A. z branży konstrukcji stalowych prowadzący produkcję dla energetyki, dzięki zwiększeniu kapitału obrotowego, rozwinął działalność. Dzięki finansowaniu należności niewymagalnych przedsiębiorstwo odzyskało płynność finansową. Pozwoliło to zwiększyć zatrudnienie oraz poszerzyć park maszynowy o kolejne urządzenia, a w rezultacie realizować większe niż dotychczas kontrakty.

Klienci korzystający z usługi faktoringu mogą oferować swoim odbiorcom konkurencyjne warunki sprzedaży, zachowując jednocześnie wysoki poziom płynności finansowej. Faktoring spełnia też funkcję prewencyjną w zarządzaniu ryzykiem finansowym. Faktor przed udzieleniem limitu przeprowadza wywiad gospodarczy wobec odbiorców klienta, dzięki czemu jest w stanie wyeliminować z finansowania kooperantów Klienta, z którymi współpraca byłaby ryzykowna ze względu na niewypłacalność – dodaje Grzegorz Pardela.

***

Pragma Faktoring S.A. to niezależna od banku instytucja finansowa, obecna na rynku od 1996 roku. Od tego czasu ugruntowała swoją pozycję na krajowym rynku usług faktoringu. Jako Grupa Finansowa Premium w 2007 roku Spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od stycznia 2011 roku akcjonariuszem większościowym Spółki jest Pragma Inkaso SA. Dwa miesiące później nastąpiła oficjalna zmiana nazwy z Grupa Finansowa Premium SA na Pragma Faktoring SA. Spółka w swojej ofercie posiada rozwiązania faktoringowe, w tym faktoring klasyczny, eksportowy i uproszczony. Niestosowanie bankowych standardów zdolności kredytowej skutkuje większą dostępnością produktów finansowych. Spółka posiada ofertę bardzo przyjazną sektorowi MSP. Dostępność, wymogi dokumentacyjne oraz procedury są dostosowane do oczekiwań i możliwości małych i średnich przedsiębiorstw. 

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.