Spam w marcu wg Kaspersky Lab
Eksperci z Kaspersky Lab przyjrzeli się ewolucji spamu w marcu 2014 r. Mimo zwiększonego udziału ataków phishingowych na sklepy internetowe, portale społecznościowe nadal stanowiły najczęściej atakowane organizacje (23,5%).
2014-04-24, 10:03

Pojawiło się mnóstwo szkodliwych załączników wysyłanych w imieniu różnych znanych organizacji finansowych, a użytkownicy LinkedIn ryzykowali ujawnieniem swoich danych osobistych na skutek oszustw phishingowych.

Portale społecznościowe po raz kolejny stanowiły organizacje, które najczęściej wykorzystywano w atakach phishingowych. W marcu cyberprzestępcy włamali się do LinkedIn - biznesowego portalu społecznościowego posiadającego 200 milionów członków na całym świecie. Masowe wysyłki związane z Dniem św. Patryka oferowały użytkownikom darmowe konto premium na tym portalu. Aby uzyskać dostęp do konta, odbiorca musiał kliknąć odsyłacz, który zamiast prowadzić do oficjalnego portalu LinkedIn kierował na stronę phishngową. Wpisywane przez użytkowników loginy i hasła były wysyłane oszustom

Na drugim miejscu, za portalami społecznościowymi, uplasowała się kategoria poczta e-mail i komunikatory internetowe (16,6%). Udział wyszukiwarek (14,4%) oraz organizacji finansowych i e-płatności zmniejszył się odpowiednio o 2 i 3,5 punktu procentowego, dzięki czemu wyszukiwarki wskoczyły na trzecią pozycję w miejsce serwisów finansowych. Odsetek ataków phishingowych na sklepy internetowe zwiększył się o 8,9 punktu procentowego, co pozwoliło tej kategorii awansować o dwie pozycje na piąte miejsce (12,8%).

„Wyobraź sobie, że otrzymujesz powiadomienie o nieuwzględnieniu dochodów w deklaracji podatkowej lub wiadomość, z której wynika, że złożone wcześniej zeznanie podatkowe było nieprawidłowe. Pokusa, aby poznać szczegóły, jest ogromna, dlatego wielu odbiorców otwiera załączniki do takich e-maili. Jednak zamiast sprawozdania finansowego załącznik zawiera zwykle trojana, który kradnie informacje osobiste. Cyberprzestępcy są niezwykle pomysłowi i nieustannie wymyślają nowe sposoby naciągania użytkowników. Dlatego wszelkie wiadomości pochodzące od nieznanych nadawców należy traktować z dużym sceptycyzmem, nawet te, które wydają się pilne i ważne” – komentuje Maria Vergelis, analityk spamu, Kaspersky Lab.

Źródła spamu według państwa

Czołowym źródłem niechcianych wiadomości e-mail w marcu 2014 r. były Chiny, z których pochodziło 24,6% ogółu rozprzestrzenionego spamu, co stanowi wzrost o 1,7 punktu procentowego w stosunku do zeszłego miesiąca. Na drugim miejscu znalazły się Stany Zjednoczone (17%; spadek o 2 punkty procentowe). Na trzeciej pozycji uplasowała się Korea Południowa, która rozprzestrzeniła 13,6% globalnego spamu – o 0,8 punktu procentowego więcej niż w lutym. Te trzy państwa odpowiadały za ponad połowę łącznego spamu wysyłanego na całym świecie.

W marcu odsetek spamu w globalnym ruchu e-mail zmniejszył się o 6,4 punktu procentowego i wynosił średnio 63,5%.

Pełny raport poświęcony ewolucji spamu w marcu 2014 r. zostanie opublikowany wkrótce w serwisie SecureList.pl prowadzonym przez Kaspersky Lab.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.