Na trening zawsze z wodą
Jedna czwarta internautów w swoim wolnym czasie uprawia sport. Ponad 80% z nich sięga podczas treningu po wodę mineralną lub źródlaną – wynika z badania przeprowadzonego przez IIBR (grupa GEMIUS) na zlecenie firmy Voda Naturalna.
2014-04-10, 09:24

Jak spędzamy czas wolny od obowiązków?

Według badania – zrealizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych jesienią 2013 roku – najpopularniejszym sposobem spędzania wolnego czasu jest korzystanie z internetu. Taką formę odpoczynku wskazało aż 75% ankietowanych. Internauci często oglądają w wolnym czasie telewizję, czytają książki lub prasę, słuchają radia czy muzyki, albo poświęcają czas rodzinie i znajomym. Na aktywny odpoczynek wskazuje 22% badanych, przy czym sport uprawiają częściej mężczyźni niż kobiety (26% vs 18%). Korzystanie z internetu jest szczególnie popularne wśród internautów z najmłodszej grupy (20-24 lata). Sport uprawia co piąty respondent, ale częstość wskazań na tę formę odpoczynku spada wraz z wiekiem.

Najpopularniejsza jazda na rowerze

Najczęściej uprawianą w czasie wolnym dyscypliną sportu przez internautów (szczególnie kobiet) jest jazda na rowerze, na którą wskazał co drugi uprawiający sport. Popularne są także: bieganie, pływanie, trening na siłowni oraz ćwiczenia w domu z filmami instruktażowymi. Więcej kobiet niż mężczyzn wybiera tę ostatnią formę ruchu, uczęszcza do klubów fitness, tańczy, uprawia aerobik, zumbę i jogę. Wśród mężczyzn z kolei bardziej popularne są: siatkówka, tenis i koszykówka.

Podczas treningu stawiamy na wodę

Ponad 80% osób uprawiających sport w swoim czasie wolnym sięga podczas treningu po wodę mineralną lub źródlaną. Z kolei tzw. wodę funkcjonalną – czyli wzbogaconą o dodatkowe substancje odżywcze, takie jak witaminy czy aminokwasy – pije podczas ruchu prawie 20% ankietowanych internautów. Jest ona równie popularna wśród kobiet i mężczyzn. Co piąty z badanych spożywa napoje izotoniczne oraz soki, a co dziesiąty – napoje energetyzujące. Po soki, a także tzw. „izotoniki” i „energetyki” sięgają w większym stopniu mężczyźni (odpowiednio: 27%, 31% i 16% badanych).

Decyduje smak i zawartość napoju

Wybierając napój na trening, zwracamy uwagę przede wszystkim na smak oraz zawartość składników odżywczych, takich jak minerały i witaminy. Na te cechy wskazało ponad 40% ankietowanych, którzy spędzają czas wolny uprawiając sport. Ponadto, dla 6% badanych ważna jest również zawartość białka. Więcej niż jedna trzecia osób kieruje się ceną, a co piąta – marką napoju. Nie bez znaczenia jest również wielkość i kształt opakowania oraz materiał, z którego zostało wykonane.

Badanie internautów przeprowadzone zostało na przełomie września i października 2013 roku przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (grupa GEMIUS) na zlecenie firmy Voda Naturalna, w drodze emisji ankiet na stronach internetowych, na reprezentatywnej grupie 1000 internautów (w tym 500 mężczyzn i 500 kobiet) w wieku 20-65 lat.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.