IKEA świeci przykładem na 5. Targach CSR
Jak innowacyjne rozwiązania mogą chronić środowisko i wspierać społeczność lokalną? Dzięki ekspertom IKEA odpowiedzi na to pytanie można było znaleźć podczas Targów CSR organizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu na Stadionie Narodowym w Warszawie. Uczestnicy mogli dowiedzieć się między innymi o technologii LED, która pomaga żyć w bardziej zrównoważony sposób – oszczędnie i ekologicznie. 
2014-04-02, 12:43

Podczas 5. Targów CSR około 50 wystawców zaprezentowało projekty, które realizują idee społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Wśród nich nie mogło zabraknąć przedstawicieli IKEA, która od wielu lat koncentruje się na oszczędzaniu zasobów naturalnych i tworzeniu możliwości lepszego życia na co dzień. W tym celu od 2012 roku IKEA realizuje strategię zrównoważonego rozwoju zatytułowaną „People & Planet Positive”, która określa trzy priorytetowe obszary zaangażowania firmy: zrównoważone życie w domu, energię i zasoby naturalne oraz lepsze życie ludzi i społeczności.

Na stoisku IKEA można było znaleźć materiały poświęcone technologii LED, która nie tylko pozwala oszczędzać, ale również jest przyjazna środowisku. LED to jedno z ważniejszych osiągnięć w dziedzinie oświetlenia od czasów odkrycia energii elektrycznej. Technologia ta jest najlepsza dla domowego budżetu i środowiska naturalnego, ponieważ nie tylko zużywa do 85% mniej energii, ale już dzisiaj świeci do 25 razy dłużej w stosunku do tradycyjnego oświetlenia. Dzięki temu żarówki LED wymagają rzadszej wymiany, a przez to redukowana jest ilość wytwarzanych odpadów. Ponadto nie zawierają szkodliwej dla zdrowia rtęci i mogą być przetwarzane w procesie recyklingu.

IKEA promując oświetlenie oparte na technologii LED w październiku 2010 roku rozpoczęła wymianę wszystkich żarówek oraz lamp w swoim asortymencie sprzedażowym na LED-owe. Proces ten będzie trwał do końca 2016 roku. Dzięki temu miliony ludzi na całym świecie będą mogły na co dzień żyć w sposób bardziej oszczędny i  przyjazny dla środowiska, zwłaszcza że celem IKEA jest oferowanie produktów LED w najniższych cenach na rynku. Już teraz diody LED są wbudowane w prawie każdy rodzaj oświetlenia, jakie oferuje firma – reflektorki punktowe, lampy podłogowe, stołowe, ścienne oraz do pracy, a także oświetlenie zintegrowane czy latarki. Dodatkowo w sklepach i pozostałych budynkach Grupy IKEA trwa proces wymiany oświetlenia przemysłowego na bardziej przyjazne dla środowiska.

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2013 odwiedziło ponad 20 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.