Ranking Portali Kulturalnych w Polsce - marzec 2014
Ranking Portali Kulturalnych – czyli jak się ma Polska kultura?
2014-03-10, 21:58

We wszystkich rankingach serwisów internetowych w świecie wiodą prym potentaci tacy jak google.com , facebook.com, youtube.com, yahoo.com, etc.  Są także niezależne rankingi oceniające Polską rzeczywistość w sieci. Tu w czołówce znajdują się głównie serwisy t.j.: onet.pl, allegro.pl, wp.pl, kwejk.pl, gazeta.pl, wikipedia.org i interia.pl.

Jak plasują się w rankingach POLSKIE PORTALE KULTURALNE?

Na podstawie powszechnie dostępnych danych gromadzonych i publikowanych przez niezależne serwisy badające statystykistron internetowych na całym świecie opracowano niniejszy ranking portali kulturalnych w Polsce. Dane uzyskano z renomowanych źródeł m.in.: www.alexa.com, www.webrankstats.com, www.statmyweb.com i zweryfikowano także w innych serwisach badających pozycjonowanie.

Oczywiście bywa, że niektóre wyniki się różnią ponieważ każdy serwis jest zautomatyzowany a rezultaty zależą od indywidualnych uwarunkowań np. tego, na które informacje stawia wydawca, parametrów jakie danemu robotowi udało się pobrać z konkretnej strony oraz zastosowanych algorytmów do ich przeliczeń. Pierwsze pięć portali w rankingu, wg badań wdłuższym okresie czasu utrzymuje swoje pozycje. Od 6-10 miejsca w rankingu serwisy rotują.

Do badań wybrano portale zajmujące się tematyką sztuki i kultury pomijając:

- serwisy o rozbudowanej tematyce tj. sport, polityka, etc. - gdzie sztuka i kultura stanowią mniejszą część zawartości/ contentu;

- serwisy stricte tematyczne (np. fotograficzne, poetyckie, muzyczne, etc.);

- serwisy pozycjonowane przez pryzmat ich wydawcy (np. www.kultura.wp.pl).

Najważniejsze czynniki, które prezentują jak popularny jest badany portal, oparte są na:

-  ilości wyświetleń portalu dziennie oraz w skali miesiąca;

- ilości unikalnych użytkowników portalu dziennie oraz w skali miesiąca;

- zaangażowaniu użytkowników (procent odrzuceń strony, położenie na użytkownika, czas spędzony na stronie);

- ilość i jakość stron odwołujących się do portalu.

 

Na podstawie zebranych parametrów zostały precyzyjnie określone dane użyte w poniższym zestawieniu:

Pozycja portalu w Polsce – w skali wszystkich stron internetowych publikowanych w kraju - oszacowanie popularności witryny w Polsce. Ranking według kraju obliczany jest przy użyciu kombinacji średniej dziennej ilości odwiedzających tę stronę i odsłon na tej stronie od użytkowników z tego kraju w ciągu ostatniego miesiąca. Strona z najwyższą kombinacją użytkowników i odsłon jest w rankingu # 1 w tym kraju. Dane są aktualizowane codziennie.

Pozycja serwisu w świcie - w skali wszystkich stron internetowych publikowanych na świecie wg Alexa Traffic Rank - oszacowanie popularności witryny obliczane przy użyciu kombinacji średniej dziennej ilości odwiedzających tę stronę i odsłon portalu w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Strona z najwyższą kombinacją użytkowników i odsłon jest w rankingu # 1 na świecie. Dane są aktualizowane codziennie.

Szacunkowa wartość roczna reklam w serwisie – jest to szacunkowa ocena, na podstawie powyższych danych, potencjału serwisu pod kątem zarabiania na reklamach (np. banerach) w skali roku.

 

Ranking Portali Kulturalnych - tabela

Podsumowanie

W Polsce jest duże zainteresowanie sztuką i kulturą a jakość portali kulturalnych rośnie. Najwyżej pozycjonowana, pierwsza dziesiątka w rankingu, to portale, które najbardziej dbają o content - zawartość i właściwy sposób zamieszczania treści, pozycjonowanie, oraz generują konkretny ruch w serwisach społecznościowych a w sieci jest dużo do nich odnośników. Działania promocyjne na tych portalach mają największy zasięg, a to powinno być ich głównym zadaniem – promocja POLSKIEJ SZTUKI I KULTURY.

Ranking Portali Kulturalnych 03 2014 - diagram

Opracowanie: Magda Wot

Ranking Portali Kulturalnych - marzec 2014' - PDF

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.