Do korzystających z crowdsourcingu firm, które znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu Best Global Brands 2012 przygotowanego przez Interbrand, jedną z największych światowych agencji doradczych zajmujących się zarządzaniem marką, należą tacy giganci jak np. Coca Cola, IBM, Google, Microsoft, Intel, czy Samsung. Wiodące globalne marki wykorzystywały model crowdosurcingu m.in. jako narzędzie pozyskiwania informacji zwrotnej od użytkowników w celu usprawnienia istniejących produktów (Google), tworzenia nowych produktów i usług (IBM), a także tworzenia innowacyjnych kampanii marketingowych (Coca Cola).
Z opublikowanego w 2012 r. badania massolution™ „Crowdsourcing Industry Report” wynika, że sektor ten utrzymuje silną tendencję wzrostową. W 2011 r. tylko fundusze Venture Capital zainwestowały w crowdsourcing 300 mln dol. Również w Polsce model ten rozwija się coraz dynamiczniej, czego przykładem jest działalność największego w Polsce portalu projektowania społecznościowego – Corton.pl.
- Doniesienia Crowdsourcing.org potwierdzają, że taki model działania stanowi doskonałe narzędzie budowania tożsamości marki. Zapewnia on nie tylko efektywność kosztową, chociaż ta też ma oczywiście duże znaczenie, ale przede wszystkim możliwość skorzystania z innowacyjnych pomysłów setek, a w niektórych przypadkach nawet tysięcy użytkowników platform crowdsourcingowych – komentuje Adam Fudala, członek zarządu Corton.pl.
Crowdsourcing to jednak nie tylko rozwiązanie dla wielkich korporacji. Polscy przedsiębiorcy również coraz chętniej przekonują się, że i im może on przynieść korzyści.
- Sądzimy, że popularność tego modelu w Polsce będzie stale rosnąć. Nasz portal oferujący możliwość zorganizowania konkursu na najlepszy projekt graficzny skupia już ponad 11 tys. projektantów. Za pośrednictwem Corton zorganizowano około 300 konkursów, na które nadesłano ponad 64 tys. projektów graficznych - dodaje Adam Fudala.