Awaria na urlopie - zaginiony smartfon!
Lato to najlepszy czas na wypoczynek, jednak nie dla wszystkich. Dla złodziei okres ten to najbardziej intensywny czas w roku. Dzieje się tak dlatego, że turyści stanowią łatwy cel, a wraz ze wzrostem popularności smartfonów i tabletów cel ten stał się znacznie bardziej wartościowy.
2013-07-23, 10:00

Eksperci z Kaspersky Lab przygotowali kilka wskazówek, które pomogą zminimalizować szkody spowodowane kradzieżą smartfona i wskażą, co należy robić w takiej sytuacji awaryjnej.

Jak zapewnić bezpieczeństwo swojego smartfona

Bądź ostrożny: Modny smartfon pozostawiony na ręczniku plażowym to zaproszenie dla złodziei. Dlatego powinieneś go schować – najlepiej do kieszeni wewnętrznej plecaka. Jeżeli masz możliwość, zamknij swoje cenne rzeczy np. w szafce lub samochodzie. Jeśli postanowisz ruszyć się z miejsca, zabierz ze sobą wszystkie cenne rzeczy lub połóż je tak, abyś z łatwością mógł je obserwować.

Zablokuj swój telefon: Nawet jeśli może to być problem, nie zapomnij uaktywnić kodu PIN – to absolutne minimum w zakresie bezpieczeństwa telefonów komórkowych. Naturalnie, jeszcze lepszą ochronę zapewnia odpowiednie hasło. Dzięki temu, jeżeli twój telefon zostanie ukradziony, złodziej nie będzie mógł wykonywać połączeń lub korzystać z internetu na twój koszt.

Stwórz paszport telefonu komórkowego: Chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się to dziwne, może oszczędzić ci wiele czasu i kłopotu w sytuacji awaryjnej. Zapisz wszystkie ważne dane dotyczące telefonu komórkowego. Obejmują one numer infolinii twojego operatora komórkowego, twój identyfikator klienta, numer telefonu, 15-cyfrowy identyfikator IMEI (International Mobile Equipment Identifier), który stanowi numer seryjny twojego telefonu komórkowego, oraz numer karty SIM.

Zainstaluj aplikację bezpieczeństwa: Dobre rozwiązanie bezpieczeństwa mobilnego, takie jak Kaspersky Mobile Security, zapewni ci ochronę przed szkodliwymi programami i atakami sieciowymi, a także pozwoli na zablokowanie dostępu do kontaktów, zdjęć i plików, uniemożliwiając złodziejom przejęcie twoich osobistych danych. Ponadto, istnieje możliwość zdalnego usunięcia ze skradzionego telefonu wszystkich poufnych danych, a nawet odnalezienia smartfona, jeżeli jest wyposażony w moduł GPS. Jeżeli złodziej wymieni kartę SIM w telefonie, dobre rozwiązanie bezpieczeństwa wyśle ci wiadomość zawierającą nowy numer skradzionego smartfona.

Plan awaryjny: Co robić, gdy telefon zaginął

Krok 1: Zadzwoń na numer utraconego telefonu: Skorzystaj z innego telefonu, żeby zadzwonić „do siebie”. Być może po prostu go gdzieś zapodziałeś i w pobliżu usłyszysz znajomy dzwonek. Możesz też trafić na uczciwego znalazcę, który odbierze telefon i powie ci, gdzie możesz odebrać swoją własność.

Krok 2: Zlokalizuj swój smartfon: Jeżeli posiadasz oprogramowanie bezpieczeństwa, takie jak Kaspersky Mobile Security, możesz zlokalizować swój smartfon, wysłać wiadomość na urządzenie i, w razie konieczności, zdalnie usunąć dane.

Krok 3: Zablokuj kartę SIM: Jeśli jesteś pewien, że twój telefon naprawdę zniknął, powinieneś zablokować swoją kartę SIM, niezależnie od tego czy posiadasz abonament, czy telefon na kartę. Jeżeli skorzystałeś z rady ekspertów z Kaspersky Lab, powinieneś mieć w ręku paszport swojego telefonu komórkowego. Zadzwoń do swojego dostawy i natychmiast zablokuj zaginioną kartę SIM.

Krok 4: Zgłoś incydent: Jeżeli twój smartfon został skradziony na wakacjach, natychmiast zgłoś to lokalnej policji. W tym celu zabierz ze sobą paszport twojego telefonu komórkowego – dzięki niemu władze będą znały identyfikator IMEI. Jest to ważny dowód na wypadek późniejszego aresztowania złodzieja.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.