Wdrożenie WEBCON Business Process Suite w polskim oddziale Intrum Justitia AB – europejskiego lidera w zarządzaniu usługami kredytowymi – zostało sfinalizowane. Projekt zrealizowany został we współpracy z firmą ArchiDoc – partnerem WEBCON.
Intrum Justitia to jedna z największych europejskich firm zajmujących się szerokim wachlarzem usług finansowych, m.in.: obsługą należności finansowych, zobowiązań kredytowych, księgowością oraz konsultingiem. Obsługuje ponad 90 000 klientów w Europie i posiada placówki w 20 krajach Starego Kontynentu.
Firma spośród kikunastu propozycji, które były brane pod uwagę, wybrała rozwiązanie proponowane przez polskiego dostawcę. Głównym powodem wdrożenia systemu WEBCON Business Process Suite w polskim oddziale Intrum Justitia było innowacyjne wykorzystanie modułu OCR (Optical Character Recognition – Optyczne Rozpoznawanie Znaków) w połączeniu z oferowanym przez system silnikiem workflow (przepływu pracy).
Celem wdrożenia była optymalizacja procesu rejestracji i procesowania dokumentów. Ze względu na ilość kilkudziesięciu tysięcy pism rejestrowanych miesięcznie oczekiwano przeniesienia ciężaru wstępnej rejestracji dokumentów na system informatyczny by usprawnić pracę punktu rejestracji i w konsekwencji przyspieszyć proces pracy nad dokumentem.
Docelowo polski oddział Intrum Justitia planuje ekstensywne wykorzystanie platformy WEBCON BPS, tak aby móc w przyszłości realizować dzięki niej wsparcie kolejnych obiegów i procesów.
- Zrealizowanie wdrożenia w Intrum Justitia, pozwala na pokazanie polskiego rozwiązania na forum firmy obecnej w 20 europejskich krajach. Mamy głębokie przekonanie, że sukces projektu przełoży się nie tylko na realizację kolejnych obiegów w Polsce, ale także umożliwi ekspansję produktu na inne przedsiębiorstwa w całej Europie – skomentował Radosław Putek, prezes WEBCON.
Implementacja zrealizowana została we współpracy z firmą ArchiDoc – partnerem WEBCON o wieloletnim doświadczeniu w archiwizacji dokumentów dla sektora finansowego. System WEBCON Business Process Suite działa w oparciu o Microsoft SharePoint i wykorzystywany jest jako podstawa do realizacji potrzeb biznesowych klienta.
Platformę tę doceniły największe polskie firmy, m.in. Grupa TAURON, EDF czy LPP S.A. Z powodzeniem wdrażana jest zarówno w kraju jak i za granicą, o czym świadczy np. implementacja w nowojorskiej firmie Haddad Brands, odpowiedzialnej za produkcję i dystrybucję marek tj. Nike, Converse, Levi’s czy Air Jordan.