Grupa Eurotel zwiększyła zysk netto w 2012 r. o 12%, przychody i zyski spółki Viamind wzrosły o 18%
Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel SA obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała wyniki finansowe za rok 2012. Jednostkowy zysk netto spółki pozostał na niezmienionym poziomie, pomimo mniejszych przychodów, natomiast cała Grupa Eurotel zwiększyła swój zysk netto w 2012 r. o 12%. Rezultaty Grupy zależą w coraz większym stopniu od wyników osiąganych przez spółki zależne. Największy wpływ na wzrost wyniku Grupy w 2012 roku miały rezultaty osiągnięte przez Viamind Sp. z o.o. obsługującą sieć operatora PLAY, której przychód i zysk netto wzrosły rok do roku o 18%.
2013-03-22, 18:08

Zysk netto samej spółki Eurotel SA pozostał na niezmienionym poziomie - za rok 2012 wyniósł 6 077 tys. zł, wobec 6 155 tys. zł w 2011 roku. Przychody Eurotel SA wyniosły za 2012 r. 83 132 tys. zł, wobec 89 921 tys. zł w 2011 r. Poziom zysków w spółce Eurotel SA został utrzymany na niezmienionym poziomie pomimo mniejszych przychodów, na których obniżenie wpłynęły m.in. zamknięcie części punktów sprzedaży T-Mobile oraz niezależne przyczyny zewnętrzne. Dodatkowo wpływ na przychody miało wydzierżawienie w połowie roku sieci terminali.

Spółka zależna Viamind, zarządzająca siecią salonów marki PLAY, odnotowała 18% wzrostu przychodów rok do roku – jej przychód w 2012 r. zamknął się kwotą 44 278 tys. zł, wobec 37 587 tys. zł w 2011 r. Odnotowała również 18% wzrostu zysku netto, który wyniósł 2 374 tys. zł w 2012 roku, wobec 2 003 tys. zł rok wcześniej.

Udział zysku Viamind w Grupie Eurotel wynosi obecnie 28%, a w przychodach 35%.

Wyniki roczne Grupy Eurotel za 2012 r. są po raz kolejny lepsze niż w poprzednich latach. W stosunku do 2011 roku nastąpił wzrost zysku netto w wysokości prawie 12%. Jak wyjaśnia Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA, ten dobry rezultat Grupy został osiągnięty głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi w ramach spółek zależnych.

- Rezultaty Grupy za 2012 r. potwierdzają wcześniejsze długofalowe założenia, zgodnie z którymi wyniki spółki Eurotel SA będą się utrzymywać na dotychczasowym poziomie, natomiast wzrosty Grupy zależeć będą w coraz większym stopniu od wyników osiąganych przez spółki zależne – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA - Strategia ta będzie kontynuowana i również w 2013 roku zakładamy dalszy wzrost znaczenia spółek zależnych. Konsolidacji od 2013 roku podlegać będzie MEDIA System, spółka zajmująca się telesprzedażą. Planowane są również całkiem nowe projekty. Osiągnięte przez Grupę rezultaty dają podstawy do złożenia przez Zarząd wniosku o wypłatę dywidendy za 2012 rok w wysokości wyższej niż za 2011 rok.

W 2012 roku Grupa Eurotel dokonała kilku istotnych akwizycji mających wpływ na uzyskane wyniki finansowe.

W lutym 2012 r. Grupa dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telefonii komórkowej PLAY. Spółka zależna Viamind Sp. z o.o., kupiła za 1,8 mln zł prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind stał się wiodącą siecią w ramach operatora PLAY.

W kwietniu 2012 r. spółka dokonała również akwizycji w ramach sieci sprzedaży Platformy „n”. Po tej transakcji Eurotel SA zarządza obecnie 70 punktami sprzedaży Platformy „n”, stając się jednym z największych partnerów ITI Neovision, operatora Platformy satelitarnej „n” i będzie zainteresowany dalszym rozwojem w związku z połączeniem ITI z Canal + i powstaniem nowego operatora nc+.

W sierpniu 2012 roku Grupa zakupiła kolejne 15% udziałów w spółce MEDIA System działającej w segmencie telesprzedaży („call-center”), co w sumie dało 48% udziałów Eurotel SA w jej kapitale (33 proc. udziałów Eurotel nabył na przełomie listopada i grudnia 2011 r.).

Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 7 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie 350 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (170 punktów) i PLAY (110 punktów) oraz sieć Telewizji „n” z 70 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak " T-Mobile na kartę" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji “n”, dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych. W skład Grupy Eurotel wchodzi poza tym MediaSystem Sp. z o.o. zajmująca się telesprzedażą i obsługą call center. Eurotel posiada również swój sklep internetowy pod własną marką mobile2.pl.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.