Rüsselsheim/Liverpool — na dzisiejszej konferencji prasowej Jürgen Klopp, ambasador marki Opel, został przedstawiony jako nowy menadżer klubu piłkarskiego Liverpool FC. Drużyna z Liverpoolu, będąca 18-krotnym mistrzem Anglii i 8-krotnym zdobywcą Pucharu Europy (5 zwycięstw w Lidze Mistrzów UEFA i 3 w Lidze Europy UEFA), chce powrócić do swej dawnej świetności pod przewodnictwem byłego trenera Borussii Dortmund. Zarządzanie klubem Liverpool FC będzie pierwszym zagranicznym kontraktem Kloppa, który ostatnie siedem sezonów przepracował jako trener zespołów z Mainz i Dortmundu.
„Bardzo się cieszę na to nowe wyzwanie, ponieważ Liverpool jest dla mnie klubem bardzo szczególnym. Planowałem o wiele dłuższą przerwę, jednak wydarzenia ostatnich dwóch tygodni zmusiły mnie do działania. Później wszystko potoczyło się naprawdę szybko i od jutra zaczynam pracę na najwyższych obrotach” — powiedział Klopp o swojej nowej pozycji.
Nowy klub, nowi zawodnicy, nowa liga, nowy język i ruch lewostronny — jest wiele rzeczy, do których trzeba przywyknąć w nowym środowisku, ale jedna kwestia pozostaje bez zmian. Nowy trener będzie w dalszym ciągu międzynarodowym ambasadorem marki Opel. Poza tym nie będzie miał problemu z adaptacją w Liverpoolu, gdyż siostrzana marka Opla — Vauxhall — jest oficjalnym partnerem samochodowym klubu w Zjednoczonym Królestwie. Vauxhall sponsoruje również brytyjskie drużyny narodowe Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii Północnej.
„Jest nam niezmiernie miło, że ambasador naszej marki podjął się tak ambitnego zadania. Szczególnie cieszy nas fakt, że nadal będzie jeździł swoim oficjalnym samochodem firmowym, Oplem Insignią” — dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, podsumował przeprowadzkę Jürgena Kloppa do Anglii.
Patrząc wstecz, można by pomyśleć, że firma Opel już od jakiegoś czasu wiedziała o planach Jürgena Kloppa. We wcześniejszych reklamach telewizyjnych Opla, w których występował Klopp, samochody były prawie zawsze czarne, co odpowiadało barwom jego poprzedniego klubu z Dortmundu. Obecnie spoty reklamowe firmy Opel ukazują trenera w nowej czerwonej Astrze, drażniącego klasę samochodów luksusowych. Teraz jego celem jest, by „Czerwone Diabły” utarły nosa czołowym zespołom z Manchesteru i Londynu.
źródło: media.gm.com