Zaplanuj wyjazd na mecz Manchesteru United [PORADNIK KIBICA]
Wiele osób, śledząc zmagania najlepszych europejskich drużyn piłkarskich, marzy o obejrzeniu meczu na żywo. Okazuje się, że zorganizowanie wyjazdu na stadion ulubionej drużyny wcale nie musi być skomplikowane. Podpowiadamy jak to zrobić.
2015-09-10, 09:35

Manchester United to jeden z najpopularniejszych klubów piłkarskich na świecie. Już w sobotę (12.09) rozegra na własnym boisku szlagierowe spotkanie z Liverpool FC. Dotychczas obie drużyny zgromadziły w lidze po siedem punktów, więc pojedynek zapowiada się bardzo emocjonująco.

Dla wszystkich, którzy chcieliby zobaczyć ten albo inne mecze z udziałem takich zawodników, jak Wayne Rooney czy Juan Mata, prezentujemy poradnik kibica wraz z wybranymi cenami (aktualne kursy za serwisem Cinkciarz.pl - red.).

Jeśli chcemy rozpocząć starania o wyjazd na mecz na Old Trafford, powinniśmy zaopatrzyć się w kartę One United. Jest ona odpowiednikiem karty klubu kibica. Koszt jej wyrobienia to 32 funty (186 zł). Za wysyłkę karty do Polski będziemy musieli zapłacić 5 funtów (29 zł), a czas oczekiwania na nią to zazwyczaj dwa tygodnie.

Razem z nią dostaniemy klubowe pamiątki i gadżety (np. smycz, długopis, brelok i “Yearbook” - relację ze wszystkich spotkań z ubiegłego sezonu). Posiadanie karty One United zwiększa nasze szanse na kupno biletu, chociaż nie jest obowiązkowe. Chętnych do odwiedzenia  Old Trafford, czy też “Teatru Marzeń” (autorem tego określenia jest sir Bobby Charlton) jest jednak tak wielu, że bilety są najczęściej losowane tylko wśród jej posiadaczy. Wejściówki w wolnej sprzedaży pojawiają się tylko w przypadku meczów z mniej atrakcyjnymi rywalami, zajmującymi najniższe miejsca w tabeli.

Bilet na mecz można kupić w punkcie sprzedaży przy stadionie, telefonicznie lub rejestrując się na oficjalnej stronie “Czerwonych Diabłów” (www.manutd.com). Ceny normalnych biletów wahają się od 31 funtów (ok. 180 zł) do 53 funtów (ok. 308 zł). Możemy również skorzystać z usług firm, które zajmują się organizacją wyjazdów na mecze. Za przelot w obie strony, nocleg w hotelu niedaleko stadionu, wyżywienie i bilet na mecz, będziemy jednak musieli zapłacić ok. 400 funtów (ok. 2.3 tys. zł).

Największe wydatki podczas wyjazdu na mecz na Old Trafford będą związane z transportem i noclegiem. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest wylot porannym samolotem w dniu meczu, wynajęcie niedrogiego hotelu blisko stadionu i powrót następnego dnia wieczorem. Taki plan pozwala znaleźć trochę czasu na zwiedzanie miasta.

Bilet lotniczy z Warszawy w obie strony, będzie nas kosztował ok. 800 zł. Czeka nas jedna przesiadka, a podróż potrwa pięć godzin. Nieco drożej, bo ok. 950 zł,  zapłacimy za lot z Wrocławia. Ta podróż będzie jednak trwała prawie siedem godzin. Jeżeli zaplanujemy wyjazd trzy-cztery miesiące wcześniej, mamy szansę zarezerwować bilety taniej, nawet o 200 zł.

Jeżeli szukamy jednoosobowego pokoju w trzygwiazdkowym hotelu, musimy liczyć się z kosztem 65 funtów (ok. 377 zł). Najtańszym rozwiązaniem jest hostel. Łóżko w pokoju sześcioosobowym, kosztuje ok. 20 funtów (ok.116 zł).   

W dniu meczu pod stadion dojeżdżają specjalnie oznaczone autobusy, które dowiozą nas do “Teatru Marzeń” praktycznie z każdego miejsca.

Wyjazd na mecz nie może się odbyć bez zakupów w sklepie z klubowymi pamiątkami. Sklep Manchesteru United znajduje się na stadionie, ale mamy możliwość skorzystania również z zamówień internetowych. Oficjalna koszulka meczowa kosztuje 85 funtów (ok. 494 zł). Gdyby ktoś chciał mieć nazwisko swojego ulubionego piłkarza na plecach, cena może wzrosnąć do 105 funtów (ok. 610 zł). Ci, którzy zdecydują się na szalik klubowy, muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 20 funtów ( ok. 116 zł). Kubek z barwami “Czerwonych Diabłów” kosztuje 7 funtów (ok. 41 zł).

Jak za to zapłacić?

W przypadku wyjazdu do Manchesteru, potrzebne będą nam funty. Warto pomyśleć o wymianie złotówek jeszcze w Polsce. Popularny serwis Cinkciarz.pl oferuje kursy atrakcyjniejsze niż tradycyjne kantory i wygodne karty walutowe typu pre-paid, dostępne np. w brytyjskich funtach. Pozwalają na dokonywanie bezpłatnych transakcji bezgotówkowych za granicą wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności kartami VISA.

Krótka historia Teatru Marzeń

Manchester United powstał w 1878 r. Początkowo zawodnicy grali w koszulkach Newton Heath LYR Football Club. Dopiero w 1902 r., gdy klub był bliski bankructwa, zmienił nazwę na obecną. Sześć lat później został po raz pierwszy mistrzem Anglii. W 1910 r. drużyna przeniosła się na stadion Old Trafford. Na nim rozgrywa swoje mecze do dziś.

Prawdziwy dramat w historii tej drużyny wydarzył się w 1958 r. Samolot z zawodnikami na pokładzie rozbił się podczas startu na lotnisku w Berlinie. Zginęły 23 osoby, w tym ośmiu piłkarzy. Mimo tego zawodnicy podnieśli się po tej wielkiej tragedii i już w 1968 r., popularne “Czerwone Diabły”, jako pierwszy angielski zespół zdobyły Puchar Europy. W finale z Benfiką bramkę strzelił m.in. Bobby Charlton, jeden z ocalałych uczestników katastrofy w Monachium.

W 1986 r. trenerem zespołu został sir Alex Ferguson. Sprawował tę funkcję nieprzerwanie przez 27 lat. W tym czasie drużyna aż 13 razy zdobywała mistrzostwo Anglii. Dziś Manchester United jest dwudziestokrotnym mistrzem kraju, co czyni go najbardziej utytułowanym klubem na Wyspach Brytyjskich. Aktualnie trenerem drużyny jest Luis van Gaal, a w jej składzie są tacy zawodnicy, jak Bastian Schweinsteiger, Juan Mata czy Wayne Rooney.

Stadion Old Trafford powstał w 1910 r. Na meczu otwarcia z Liverpoolem na trybunach zasiadło 50 tys. widzów. Stadion był jednym z najładniejszych nie tylko w Anglii, ale też w Europie. Druga wojna światowa odcisnęła jednak na nim swoje piętno. W marcu 1941 r. Old Trafford został zniszczony podczas bombardowań, dokonanych przez niemieckich żołnierzy. Remont stadionu trwał osiem lat, ale w kolejnych latach przechodził przez następne modernizacje. Władze UEFA doceniły starania, przyznając klubowi prawo organizacji finału Ligi Mistrzów w 2003 r. Po ostatniej rozbudowie trybun w 2006 r., mecze “Czerwonych Diabłów” może obserwować na żywo 76 tys. kibiców.

__________________________________________________________________________

INFORMACJE O MARCE

Cinkciarz.pl to serwis wymiany walut online m.in. dla klientów indywidualnych, przedsiębiorców, podróżnych oraz osób spłacających kredyty walutowe. Firma oferuje atrakcyjne kursy 24 walut.
W ramach serwisu klienci mogą wymieniać pieniądze przez Internet (do ich dyspozycji są trzy systemy transakcyjne) oraz korzystać z kart walutowych. Transakcje mogą zawierać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Realizują je za pomocą przelewów internetowych z dowolnego banku. Jako pierwszy kantor w Polsce Cinkciarz.pl, został włączony do organizacji SWIFT, zrzeszającej największe banki oraz instytucje finansowe. Znajduje się również w gronie dostawców danych oraz analiz rynkowych na platformie Bloomberga. W zestawieniu Bloomberg Rankings, Cinkciarz.pl zajął pierwsze miejsce na świecie wg kryterium skuteczności prognozy na parze walutowej EUR/PLN za cztery kolejne kwartały 2013 r. Prognozy Cinkciarz.pl dla pary USD/PLN zajęły także drugie miejsce na świecie za pierwszy kwartał 2014 r. W tym samym prestiżowym rankingu za pierwszy kwartał 2015 r. analitycy internetowego serwisu wymiany walut najtrafniej przewidzieli kursy par walutowych CZK/EUR.  

źródło: cinkciarz.pl

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.