Nowy Opel Astra już dostępny dla polskich klientów
- Opel rozpoczyna przyjmowanie zamówień na nową Astrę na polskim rynku - Wersja podstawowa z bogatym wyposażeniem w standardzie już od 59 900 zł - Wyjątkowo atrakcyjne innowacje: Opel OnStar, matrycowe reflektory LED IntelliLux® i ergonomiczne fotele AGR
2015-09-07, 16:08

Warszawa. Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę podczas nadchodzącego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie w dniach 17-27 września. Jednak polscy klienci już mogą składać zamówienia na ten model w autoryzowanych salonach Opla w całym kraju. Nowa pięciodrzwiowa Astra jest oferowana  w cenie katalogowej od 59 900 zł (sugerowana cena detaliczna wersji Essentia z VAT w Polsce).

„Nowy Opel Astra to prawdziwy skok jakościowy – jest lżejsza, bardziej wydajna, bardziej komfortowa i świetnie się ją prowadzi. Do tego jest oferowana w atrakcyjnej cenie i ma mnóstwo innowacji” – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – „Ten samochód ma wszystko, aby zostać przebojem rynkowym!” – dodaje Mieczkowski.

W atrakcyjnej cenie od 59 900 zł będzie można kupić wersję z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 74 kW/100 KM, współpracującym z pięciostopniową skrzynią biegów. Już w tym podstawowym wariancie, klienci otrzymują bogate wyposażenie standardowe –  manualną klimatyzacjęradio CD 300 z łączemBluetooth i portalami USB i AUX-in, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LEDelektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia oraz centralny zamek.

W Astrze zastosowano opracowane przez firmę Opel rozwiązania zapewniające najwyższy komfort jazdy i najlepsze właściwości jezdne w tej klasie pojazdów. Wersja Essentia standardowo została wyposażona w układ stabilizacji toru jazdy ESPPlus z ABS oraz systemem ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA), który zapobiega stoczeniu się pojazdu z pochyłości przy ruszaniu z miejsca. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również sześć poduszek powietrznych oraz system składania pedałów (PRS).

Wersja Enjoy dostępna w cenie od 63 000 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce) wyposażona została dodatkowo, m.in. w nagradzany system multimedialny IntelliLink z kolorowym dotykowym wyświetlaczem, tempomat z ogranicznikiem prędkości, pilnujący aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości, komputer pokładowy oraz pokrytą skórą kierownicę z przyciskami sterowania radiem i tempomatem. 

Astra nowej generacji jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym opiekunem kierowcy Opel OnStar (standard w wersjach Dynamic i Elite) od początku obecności na rynku. Nowa Astra będzie mogła również opcjonalnie zostać wyposażona w inteligentne matrycowe reflektory LED IntelliLux®. To przełomowe, opatentowane przez firmę Opel, reflektory LED nowej generacji umożliwiają korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców.

Oprócz systemu Opel OnStar i matrycowych reflektorów IntelliLux LED®  właściciele nowej Astry mogą dodatkowo doposażyć swoje auto w szereg opcjonalnych systemów wspomagających kierowcę oraz podnoszących bezpieczeństwo i komfort jazdy. System rozpoznawania znaków drogowychukład ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu, a także wskaźnik odległości od poprzedzającego samochodu i układ ostrzegania przed kolizją z systemem automatycznego hamowania przy niskich prędkościach sprawiają, że jazda nową Astrą jest nie tylko bardziej komfortowa, ale i bezpieczniejsza. Zaawansowany asystent parkowania zwiększa komfort i potrafi samodzielnie zaparkować samochód za naciśnięciem przycisku. Kamera cofania jest uruchamiana z chwilą włączenia wstecznego biegu. System ostrzegania o pojeździe w martwym polu wykrywa przeszkody w promieniu 3 metrów z boku i z tyłu samochodu, które znajdują się poza polem widzenia kierowcy.

Na uwagę zasługują także ergonomiczne fotele przetestowane i certyfikowane przez AGR (Kampanię na rzecz zdrowych pleców). Kontynuują one tradycję oferowania znakomitych, ergonomicznych foteli w samochodach marki Opel i są wyposażone w szereg dodatkowych funkcji podnoszących komfort. Kierowca nowego Opla Astry może zasiadać w fotelu regulowanym w 18 kierunkach. Fotel ten ma także funkcję masażu, wentylacji i regulacji szerokości siedziska. Również pasażerowie z tyłu mogą liczyć na większy komfort dzięki opcjonalnym podgrzewanym siedzeniom skrajnym na tylnej kanapie.

O systemie Opel OnStar

System Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości konsultant skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. To tylko jedna z zalet nowego osobistego opiekuna kierowcy. Kierowca i pasażerowie mogą nawiązywać łączność przez OnStar całodobowo, przez 365 dni w roku. Konsultant OnStar zawsze chętnie udzieli pomocy w razie awarii samochodu na drodze oraz w innych sytuacjach. Ponadto system OnStar zamienia nową Astrę w mobilny punkt dostępowy do Internetu Wi-Fi LTE 4G. Do systemu można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Abonent systemu OnStar może także pobrać aplikację MyOpel na smartfona, która m.in pozwala zdalnie sprawdzić istotne dane dotyczące pojazdu, takie jak czas do następnej wymiany oleju i ciśnienie w oponach, oraz sterować centralnym zamkiem.

O nowych inteligentnych matrycowych reflektorach LED IntelliLux®

Inteligentne matrycowe reflektory LED IntelliLux®, to nowy system, złożony z 16 segmentów diodowych — po 8 z każdej strony pojazdu — który automatycznie i nieustannie dostosowuje długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W procesie tym współpracuje on z przednią kamerą Opel Eye. Gdy tylko pojazd opuści obszar zabudowany, światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają włączone przez cały czas. Przy prędkości 80 km/h obiekty na poboczu drogi stają się widoczne dla kierowcy z odległości o 30–40 metrów większej niż w przypadku samochodu z tradycyjnymi reflektorami halogenowymi lub ksenonowymi. Daje to kierowcy około 1,5 sekundy więcej czasu na reakcję. Zniknął także problem oślepiania innych użytkowników drogi. Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu poprzedzającego, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak aby światło „omijało” przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenia nadal jest jasno oświetlona. Dzięki tak wysokiej precyzji i zdolności adaptacji matryca diodowa stanowi nowy, wyższy poziom technologii oświetlenia zewnętrznego pojazdów. Diody nie tylko oświetlają otoczenie pojazdu jaśniejszym światłem niż konwencjonalne reflektory, ale charakteryzują się też znacznie dłuższą żywotnością w porównaniu z żarówkami halogenowymi lub ksenonowymi. Kolejna zaleta systemu polega na wyeliminowaniu mechanicznego ruchu elementów reflektora. Poszczególne segmenty diodowe włączają się i wyłączają w zależności od sytuacji, co także przyczynia się do wydłużenia trwałości reflektorów.

Informacja jest ważna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna oraz szczegółowe informacje na temat modelu Astra będą dostępne na stronie marki Opel oraz u Autoryzowanych Dystrybutorów.

źródło: media.gm.com

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.