Western Union, światowy lider rynku przekazów pieniężnych, systematycznie realizuje strategię polegającą na zapewnieniu wielokanałowego dostępu do oferowanych produktów i usług. Badania konsumenckie przeprowadzone przez Western Union w ubiegłym roku jednoznacznie potwierdzają, że wygoda odbioru pieniędzy w postaci różnych opcji – w bankomacie lub bezpośrednio w domu - jest czynnikiem decydującym o wyborze usługi. Dzięki współpracy z InPost Finanse – niezależnym operatorem finansowo-ubezpieczeniowym z Grupy Integer.pl – odbiorcy przekazów Western Union w Polsce, jako pierwsi na świecie, mogą zamówić doręczenie pieniędzy do ich miejsca zamieszkania bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat.
Dzięki nowej usłudze odbiorca przekazu może wybrać najwygodniejszy dla siebie sposób odbioru pieniędzy – może otrzymać gotówkę w bankomacie lub poczekać na wygodne doręczenie jej do domu. Dla nadawcy cały proces wysyłania przekazu pozostanie bez zmian. Decyduje on czy nadać przekaz w placówce Western Union lub na platformie Western Union online, po czym otrzymuje potwierdzenie oraz numer kontrolny przekazu (MTCN), który udostępnia odbiorcy. Następnie odbiorca może zamówić dostarczenie przekazu gotówkowego bezpośrednio do swojego domu. Aby zamówić odbiór pieniędzy w domu musi jedynie wejść na stronę www.zamowprzekaz.pl lub zadzwonić pod numer infolinii InPost Finanse 12 444 26 26, a następnie przekazać dane świadczenia pracownikowi, który zweryfikuje potrzebne informacje, po czym uzgodni termin i adres dostarczenia pieniędzy.
„Podstawą skuteczności strategii Western Union jest stałe doskonalenie oferowanych usług z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów. Nie ustajemy
w wysiłkach, aby zapewnić polskim konsumentom dostęp do nowych możliwości nadawania i odbioru przekazów, w ramach bogatej sieci dystrybucji obejmującej kanały elektroniczne i tradycyjne. Dzięki naszej nowej współpracy wszyscy klienci Western Union mogą wygodnie odbierać pieniądze bez konieczności wychodzenia z domu i ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów” - mówi Konrad Olszaniecki, Dyrektor Regionalny na Region Europy Centralnej i Wschodniej, Western Union.
„InPost Finanse spełnia najwyższe standardy obsługi i bezpieczeństwa, co potwierdza status krajowej instytucji płatniczej przyznawany przez Komisję Nadzoru Finansowego. Obsługa kasowa, dostarczanie przelewów pieniężnych oraz sprzedaż ubezpieczeń to elementy zdywersyfikowanego planu rozwoju InPost Finanse. Współpraca z podmiotem rangi Western Union jest gwarancją dalszego umacniania naszej pozycji na polskim – i nie tylko – rynku przekazów pieniężnych” – komentuje Łukasz Kułakowski, dyrektor ds. usług finansowych w InPost Finanse.
Western Union przywiązuje szczególną wagę do zapewnienia klientom najwyższej jakości, komfortowych rozwiązań z zakresu wysyłania i odbierania przekazów pieniężnych. W szerokiej ofercie firmy klienci mają do dyspozycji różne możliwości odbioru gotówki np. w punktach handlowych, placówkach bankowych, wpłatę środków na konto oraz wypłatę w bankomacie. Od teraz, dzięki współpracy Western Union
i InPost Finanse mogą również odbierać przekazy bezpośrednio we własnym domu.
Wprowadzeniu nowej usługi towarzyszy kampania promocyjna online w Polsce na portalach: Onet, Wirtualna Polska, Interia, Gazeta.pl oraz w głównych krajach wysyłających: Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Norwegii, Danii, Holandii.
O InPost Finanse
InPost Finanse – niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy umożliwia masowe wypłaty gotówkowe, nadawanie przekazów pieniężnych i opłacanie rachunków za media.
InPost Finanse funkcjonuje na rynku jako podmiot posiadający status krajowej instytucji płatniczej. Jest on przyznawany przez Komisję Nadzoru Finansowego na podstawie restrykcyjnych wytycznych. Usługi – świadczone przez spółkę w charakterze krajowej instytucji płatniczej – obejmują m.in.: przyjmowanie wpłat gotówki i dokonywanie wypłat gotówki z rachunku płatniczego, wykonywanie transakcji płatniczych oraz umożliwianie wykonania transakcji płatniczych, zainicjowanych przez akceptanta lub za jego pośrednictwem.
Spółka świadczy usługi z zakresu doręczania przekazów pieniężnych, regularnie zwyciężając
w przetargach instytucji publicznych. Łącznie spółka dostarcza miesięcznie około 100 tys. świadczeń. Do podmiotów, które współpracują z niezależnym operatorem finansowym należą m.in.:
- oddziały KRUS
- Urzędy Miejskie
- Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej
Aktualnie InPost Finanse realizuje długoterminowe umowy m.in. z: Generali T.U. S.A., LINK 4, Proama, Liberty Ubezpieczenia oraz Towarzystwem Ubezpieczeń Wzajemnych.
O Western Union
Spółka Western Union (NYSE: WU) jest liderem w zakresie usług płatności o zasięgu globalnym. Western Union, wliczając także usługi płatności oferowane pod markami Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil oraz Western Union Business Solutions oferuje klientom indywidualnym i biznesowym szybkie, niezawodne i wygodne sposoby wysyłania i odbierania pieniędzy na całym świecie, jak również dokonywania płatności oraz wysyłania przekazów pieniężnych. Na dzień 31 grudnia 2014 roku usługi pod markami Western Union, Vigo i Orlandi Valuta oferowane były w ramach połączonej sieci około 500 tys. placówek w ponad 200 krajach i terytoriach na świecie i 100 000 bankomatów i kiosków. W 2014 r. firma Western Union wykonała 255 mln transakcji pomiędzy klientami na całym świecie, przekazując 85 miliardy dolarów, a także zrealizowała 484 milionów płatności biznesowych. Więcej informacji odnajdą Państwo na stronie: http://www.westernunion.pl