Jak systemy CRM wspierają sprzedaż?
Jak systemu CRM usprawniają i poprawiają sprzedaż w firmie? W materiale zestawienie teoretycznych i praktycznych porad jak wykorzystać CRM dla działu sprzedaży.
2015-04-24, 13:44

Teoria: zarządzanie zapytaniami i zamówieniami ofertowymi

Szybka reakcja na zapytania i zamówienia kierowane do firmy za pośrednictwem formularzy internetowych ma ogromne znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstwa, zwłaszcza, jeśli działa w sektorze  e-commerce. Dedykowane funkcjonalności CRM dla handlu odciążają osoby odpowiedzialne za obsługę klienta, tworząc rekord w bazie na podstawie przysłanego zapytania lub zamówienia.

Praktyka:

  1. Zawartość wypełnionego na stronie internetowej formularza z zapytaniem ofertowym lub zamówieniem nie musi być ręcznie wprowadzana do bazy systemu CRM dla sklepów i instytucji handlowych– aplikacja samodzielnie zapisuje udostępnione dane, tworząc w ten sposób nowy rekord.
  2. Formularze zamówień danego produktu mogą współpracować z bazami systemu magazynowego – w momencie złożenia zamówienia na towar, system CRM sprzedaż automatycznie aktualizuje stany magazynowe i prowadzi pracownika przez proces realizacji zamówienia (rejestruje ten fakt w bazie, generuje dokumenty, np. W-Z, drukuje etykiety adresowe i na bieżąco zmienia statusy kontaktu z danym klientem).

    Teoria: Kontrolowanie wyników sprzedaży

    Każdy wydatek poniesiony na działania sprzedażowe powinien być przeanalizowany pod kątem korzyści lub strat, które przyniósł. Funkcjonalności analityczne to jedne z kluczowych elementów systemu CRM w FMCG. Dzięki monitorowaniu efektów sprzedaży, firma jest w stanie jasno określić, czy jej kondycja finansowa jest zadowalająca, czy uzyskano wystarczająco wysoki zwrot z inwestycji i który z pracowników najbardziej przyczynił się do osiągniętego wyniku.

    Praktyka:

    Raporty sprzedażowe w CRM dla handlu mogą prezentować wyniki sprzedaży w postaci interaktywnych wykresów, spośród których najbardziej podstawowym jest lejek sprzedaży. Klikając w kolejne poziomy wykresów lub komórek w tabelach, można dowiedzieć się komu i czego sprzedano najwięcej, które produktu lub usługi cieszyły się największym zainteresowaniem, czy też sprzedaż których pozycji z oferty zmieniła się w porównaniu z poprzednimi okresami. Poza tym raporty poświęcone są stronie klienckiej – prezentują etap procesu sprzedaży w odniesieniu do danej grupy klientów lub jednego konkretnego nabywcy.

    Całość artykułu dostępna pod adresem: http://www.crm7.pl/crm/crm7-pomoc/artyku-y-edukacyjne/jak-systemy-crm-wspieraja-sprzedaz

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.