W obecnych czasach nie musimy martwić się o dostępność potrzebnego nam produktu ale raczej zastanawiać się nad jego wyborem tak, aby ten wybór był słuszny. Dokonując wyboru sprzętu kierujemy się zwykle ceną, marką, jakością i designem ale nie tylko.
Choć producenci coraz bardziej dbają o jakość, urządzenia elektroniczne bywają zawodne i zapewne każdy konsument przekonał się o tym. Z tego powodu udzielana na dany produkt gwarancja jest jednym z kluczowych kryteriów wyboru przez klienta. Obecnie normą jest, że produkty elektroniczne objęte są roczną lub dwuletnią gwarancją. Rzadziej spotykanym faktem są gwarancje trzyletnie a udzielaną dłuższą gwarancją może poszczycić się niewielu producentów i gwarancje te dotyczą zwykle produktów bardzo wysokiej jakości. Nie oznacza to jednak, że w takim wypadku będziemy mieć na pewno do czynienia z wysoką ceną. Znakomitym przykładem ilustrującym połączenie rozsądnej ceny z wieloletnią gwarancją jest polska firma Tonsil, która właśnie podjęła decyzję aby swoje urządzenia objąć pięcioletnią gwarancją. Posunięcie to jest m.in. efektem konsekwentnego działania w kierunku poprawy jakości, reorganizacji firmy oraz faktu, że cała produkcja Tonsilu odbywa się w Polsce w jednym zakładzie produkcyjnym we Wrześni.
- Nie tylko wysoka jakość dźwięku ale i jakość wykonania jest dla nas bardzo ważna. Po szeregu przeprowadzonych reorganizacji, zmianach produkcyjnych i doborze nowocześniejszych podzespołów zdecydowaliśmy się wydłużyć gwarancję do 5 lat. Nie ustajemy jednak w wysiłkach. Ten etap mamy już za sobą, więc możemy skupić się na kolejnym, którym będzie nowoczesny design naszych nowych produktów – mówi Sławomir Wieszczeciński, właściciel Tonsilu.