Takie szokujące wyliczenie może skłonić do poszukiwania rozwiązań pozwalających zaoszczędzić czas, przynajmniej ten poświęcony na opłacenie postoju. Jest to możliwe m.in. za sprawą aplikacji mobilnych. Biorąc pod uwagę, że ok. 44% Polaków posiada smartfony, takie rozwiązanie wydaje się sensowne. Mogą oni skorzystać np. z usługi mobiParking, będącej częścią uniwersalnego systemu płatności SkyCash.
Z punktu widzenia kierowcy bezsprzeczną zaletą aplikacji jest to, że po założeniu konta wszystkie czynności związane z regulowaniem należności za parkowanie można wykonać w ciągu kilkunastu sekund, bez wychodzenia z samochodu. System eliminuje też inne utrapienia, jak konieczność odliczania drobnych, szukania parkomatu czy wracania do pojazdu, aby włożyć za szybę bilet parkingowy. Nie trzeba też udawać się do parkometru i auta, kiedy chce się przedłużyć parkowanie – mówi Dariusz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu SkyCash S.A., operatora systemu mobiParking.
MobiParking działa w 30 miastach w Polsce. Aby opłacić postój, można skorzystać z aplikacji dostępnej na urządzenia z systemami Android, iOS i Windows Phone, wysłać SMS z odpowiednim kodem (np. WAR1) lub wykonać połączenie z użyciem krótkiego kodu USSD (dla klientów Orange, Plus oraz Play). Co ważne - mobiParking pozwala na wybór określonego czasu postoju, wysokości kwoty lub działa na zasadzie „od tego momentu” (start) do chwili zatrzymania (stop).