Warszawa stawia na start-upy
Zakładanie i rozwijanie własnego biznesu w stolicy ma być łatwiejsze. Miasto stołeczne Warszawa podpisało list intencyjny w sprawie utworzenia kompleksowego systemu wsparcia lokalnych start-upów o nazwie Warsaw Startup Space.
2014-06-27, 23:01

Projekt ma pomagać najmniejszym firmom w zdobywaniu kapitału na start oraz rozwój. Blisko 90 proc. warszawskich firm stanowią małe i mikropodmioty, dlatego prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz liczy, że projekt przyczyni się do wzrostu ich konkurencyjności, a w konsekwencji – do szybszego rozwoju miasta. Partnerami miasta w tym projekcie są Giełda Papierów Wartościowych oraz Stowarzyszenie Aula. – Wspólnie z Giełdą Papierów Wartościowych będziemy promować i zachęcać wszystkich, którzy chcą w start-upy zainwestować, po to, żeby one mogły funkcjonować, żeby było jak najmniej nieudanych inicjatyw – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Hanna Gronkiewicz-Waltz. Według prezesa Giełdy Papierów Wartościowych Adama Maciejewskiego, Warsaw Startup Space ma stworzyć kompleksową przestrzeń dla młodych przedsiębiorców, która będzie ułatwiała zakładanie i rozwijanie własnego biznesu. -Będzie to polegało na zapewnieniu im przestrzeni fizycznej, dostępu do odpowiednich urządzeń teleinformatycznych, aparatury, porad finansowych, prawnych, marketingowych, finansowania i promocji – wyjaśnia prezes GPW.

Eksperci dobrze oceniają plany stołecznego samorządu. Tadeusz Góralski, prezes Quality All Development Grupa Kapitałowa, specjalista od unijnych funduszy, uważa, że rozwój start-upów to nowoczesność i innowacje a także szansa na zwiększenie roli nauki w rozwoju gospodarczym. -Jeżeli ktoś przymierza się do projektu innowacyjnego, to żeby móc go zrealizować musi mieć opinię o innowacyjności – mówi ekspert. -Uczelnia wyższa, bądź instytut naukowy oceniając, że jakiś innowacyjny projekt ma szanse na realizację, daje mu tym samym świetną rekomendację przydatną w pozyskiwaniu finansowania. A zatem instytucje naukowe, które prowadzą badania, mogą bardzo przydać się biznesowi, który szuka nisz i nowych rozwiązań. Szczególnie, że same nie mają często pieniędzy na wdrożenie badań, a biznes szuka większych i niestandardowych marż. Poza tym współpraca biznesu i nauki będzie właśnie teraz dodatkowo premiowana przez Unię – uważa Tadeusz Góralski.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.