Na początku czerwca w Warszawie zadebiutowały unikalne spersonalizowane Elektroniczne Karty Klienta dla dzieci. Taksówkarze Sawa Taxi w zastępstwie rodziców mogą odwieźć dzieci na ulubione zajęcia, a także dla pewności odprowadzić maluchy pod wskazany adres. Celem powstałej inicjatywy jest zapewnienie bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów na każdym etapie podróży.
W programie Sawa Taxi Junior bierze udział wyselekcjonowana grupa kierowców, profesjonalnie przeszkolonych w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz psychologii dziecięcej. Dzięki umowie zawartej z naszą firmą rodzice zyskają więc opiekę odpowiednio przygotowanych kierowców. Wszystkie nasze samochody są wyposażone w system GPS, który umożliwia monitorowanie taksówki i zapisywanie trasy przejazdu. Wkrótce planujemy udostępnić tę funkcjonalność naszym klientom. W praktyce oznacza to, że rodzic będzie w stanie stwierdzić, gdzie aktualnie znajduje się dziecko – wyjaśnia Agnieszka Lange, Kierownik Działu Marketingu Sawa Taxi.
Korzyści wynikające z programu zauważyli już przedstawiciele placówek edukacyjnych. Anna Wozińska, właścicielka sieci placówek edukacyjnych w Warszawie: Prywatnej Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej „Wonderful Years School”, Przedszkola Anglojęzycznego „Happy Time” i Żłobka „Abrakadabra”, zaznacza, że przewóz dzieci taksówkami z powodzeniem realizowany jest za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii, a inicjatywa warszawskiej korporacji odpowiada na rzeczywiste potrzeby rodziców.
Sawa Taxi Junior to również odpowiednie rozwiązanie dla tych, którzy nie posiadają własnych środków transportu. Owszem, obecnie większość rodziców przywozi swoje pociechy samochodem, ale nie wszyscy. Często, zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy pogoda nie sprzyja, na portalach społecznościowych pojawiają się prośby o transport dziecka do szkoły, oczywiście odpłatnie. Sawa Taxi wyszła z inicjatywą alternatywnego rozwiązania, a zapewnienie maksymalnych standardów bezpieczeństwa daje gwarancję pewnego dojazdu z godnym zaufania kierowcą – mówi Anna Wozińska.
Przewóz taksówką ma również motywujący wpływ na same maluchy. Dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym taka podróż to przygoda, na którą czekają z niecierpliwością. - Wieść o tym, że taksówkarz zaraz przyjedzie działa motywująco. Kiedy szykują się do wyjścia, podróż do szkoły taksówką budzi w nich bardzo pozytywne emocje – dodaje Anna Wozińska.
Korzystanie z usługi Sawa Taxi Junior jest wyjątkowo proste. Na podstawie podpisanej umowy, klient otrzymuje jednorazowe imienne karty, specjalnie zaprojektowane z myślą o najmłodszych pasażerach. Karta może zostać przekazana przez rodzica przed kursem lub po przybyciu na miejsce dziecko po prostu wręczy ją kierowcy.
Klient ma też do dyspozycji sprawny i bezpieczny system on-line, umożliwiający wgląd w bieżący stan rachunku. Rozliczenie za usługę następuje na podstawie faktur wystawianych raz w miesiącu.
Zaletą jest elastyczność konfiguracji karty EKK. Na stałe trasy przejazdów klient może ustalić kwoty ryczałtowe. System EKK pozwala także określać różnego rodzaju limity, np. czasowe lub kwotowe, ułatwiając kontrolę domowych wydatków. Charakter usługi pozwala na szerokie spektrum jej zastosowania, według indywidualnych potrzeb małych pasażerów i ich rodziców.
Sawa Taxi Junior startuje tuż przed wakacjami. To szczególny okres – dzieci mają dwa miesiące, które warto odpowiednio zapełnić rozrywkami. Rodzice dostaną bezpieczny sposób przewozu pociechy np. na wybrane zajęcia w ramach akcji „Lato w mieście”, treningi sportowe, zorganizowane wycieczki do kina, muzeum lub zoo, lekcje tańca, czy warsztaty artystyczne. To rozwiązanie pomoże zapewnić dziecku odpowiednią dawkę atrakcji, a rodzicom zaoszczędzić czas poświęcany na dowiezienie malucha na zajęcia – tłumaczy Agnieszka Lange.
Pilotażowy program obecnie realizowany będzie na terenie Warszawy i okolic. Pomysłodawcy planują jednak kolejne odsłony akcji w innych miastach w ramach ogólnopolskiej sieci PST 19 123.