Płatności mobilne przyszłością?
Z roku na rok rośnie w Polsce liczba użytkowników smartfonów i aplikacji. Coraz częściej korzystamy z płatności mobilnych, dzięki którym – używając telefonu – można np. kupić bilet na pociąg, do kina, czy opłacić postój samochodu w strefie płatnego parkowania.
2014-05-27, 22:01

  Z badania przeprowadzonego na początku bieżącego roku przez TNS Polska wynika, że smartfonów używa obecnie aż 44 proc. Polaków. W porównaniu do roku 2013 oznacza to wzrost o 11 punktów procentowych. Według prognoz, jeśli tempo przyrostu będzie takie samo, to na początku 2015 r. powinniśmy osiągnąć poziom prawie 60 proc.

„Smartfonizację” skrupulatnie wykorzystują producenci aplikacji, bo cieszą się one coraz większym powodzeniem – obecnie korzystanie z nich deklaruje niemal połowa użytkowników smartfonów. Stopniowo rozwija się również rynek płatności mobilnych, ułatwiających codzienne rozliczenia. Dzięki nim nie trzeba nosić przy sobie gotówki, a za wybrane usługi zapłacić można praktycznie z każdego miejsca i o dowolnej porze.

Przykładów wykorzystania płatności mobilnych jest sporo. Zbliżeniowo zapłacić da się w sklepach i taksówkach, a zdalnie można kupić bilet na pociąg, do kina, czy opłacić postój samochodu w strefie płatnego parkowania.

„Każdy z nas lubi nowoczesne rozwiązania, zwłaszcza jeśli upraszczają one codzienne czynności. Stworzyliśmy aplikację, dzięki której problem braku gotówki i szukania drobnych stanie się przeszłością. Jest to też świetny sposób na uniknięcie mandatu za parkowanie” - mówi Dariusz Mazurkiewicz, Prezes SkyCash S.A. Firma jest twórcą aplikacji SkyCash, pozwalającej m.in. kupić bilety komunikacji miejskiej, bilety kolejowe, doładować konto pre-paid telefonii komórkowej, a nawet uregulować rachunki.

Jedną z popularnych usług jest mobiParking, czyli możliwość płatności za postój w strefie płatnego parkowania. Dzięki niej kierowcy nie muszą pamiętać o posiadaniu drobnych w portfelu, szukać parkomatów czy wracać do pojazdu, aby przedłużyć postój. Wystarczy ściągnąć aplikację, oznaczyć pojazd naklejką lub identyfikatorem z napisem mobiParking, zarejestrować się w systemie        i zasilić wirtualne konto (np. standardowym przelewem bankowym), po czym można płacić za postój wysiadając z auta i wciskając START, a po powrocie STOP. Rozwiązanie jest proste i skuteczne. A o to przecież chodzi.

***

SkyCash

SkyCash to uniwersalny system płatności przez telefon komórkowy, zapewniający intuicyjne i natychmiastowe przelewy z zachowaniem bezpieczeństwa na poziomie bankowości on-line i kart płatniczych. Stosowany jest do kupowania biletów komunikacji miejskiej i kolejowych, płatności za parkowanie, zasilania telefonów na kartę, wypłacania gotówki z bankomatów, kupowania biletów do kina, a także do rozliczeń pomiędzy znajomymi oraz płatności w Internecie i punktach handlowych. Do SkyCash można zaprosić posiadacza każdego spośród 40 mln numerów telefonów komórkowych zarejestrowanych w Polsce. W 2011 roku SkyCash zdobył prestiżowe wyróżnienie w kategorii „Innowacyjny Start-Up / Technostarter”, w ramach II edycji konkursu organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. System zakwalifikował się również do finału konkursu Dobry Wzór 2013, który ocenia najlepiej zaprojektowane produkty na polskim rynku. Większościowym właścicielem SkyCash są fundusze inwestycyjne zarządzane przez OPERA TFI S.A. – pierwsze prywatne polskie towarzystwo funduszy inwestycyjnych – lidera innowacji na rynku finansowym.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.