VeriFone: już ponad 60% transakcji bezgotówkowych w taksówkach realizowanych jest zbliżeniowo.
Firma VeriFone przedstawia najnowsze dane dotyczące systemu płatności TAXI360. Do końca marca 2014 roku rozwiązanie zostało wdrożone w 2421 taksówkach w całej Polsce. Tylko w minionym miesiącu br. klienci skorzystali z możliwości płatności kartą około 60 000 razy. Co miesiąc około 60% transakcji realizowanych jest zbliżeniowo.
2014-05-09, 14:07

Ze względu na wygodę i bezpieczeństwo, klienci szukają możliwości płacenia kartą w coraz większej liczbie miejsc. Badanie omnibusowe przeprowadzone w 2013 roku na zlecenie VeriFone pokazało, że 44% badanych chętnie skorzystałoby z płatności bezgotówkowej w taksówce.* Od 2012 roku firma VeriFone rozwija w Polsce projekt TAXI360, czyli kompleksowy system płatności elektronicznych dla stowarzyszeń i korporacji taksówkarskich. Rozwiązanie cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Stale rośnie zarówno liczba taksówek, które do niego przystępują, jak i pasażerów korzystających z elektronicznych płatności.

Płatności zbliżeniowe rozwijają się najszybciej

Terminale VeriFone VX 680 Contactless, w które wyposażeni zostają kierowcy przystępujący do projektu, umożliwiają dokonanie opłaty za kurs za pomocą wszystkich rodzajów kart płatniczych – kredytowych, debetowych

i zbliżeniowych, a także telefonów z funkcją NFC i mobilnych aplikacji płatniczych. Dane zebrane w okresie kilkunastu miesięcy od wdrożenia systemu w Polsce pokazują, że to właśnie płatności zbliżeniowe rozwijają się najszybciej – obecnie ponad 60% transakcji w taksówkach TAXI360 realizowanych jest w ten sposób. System TAXI360 jest także gotowy, by akceptować płatności mobilne za pomocą PeoPay.

Podczas zakończonych w lutym br. targów Mobile World Congress producenci smartfonów zaprezentowali wiele nowych, niedrogich modeli. Pozwala to prognozować, że coraz więcej osób będzie decydowało się na smartfony, a tym samym wzrastać będzie także popularność płatności z wykorzystaniem tych urządzeń. Współpracujący z nami przewoźnicy będą na to przygotowani, ponieważ system TAXI360 jest gotowy do akceptowania transakcji mobilnych. – podsumował możliwości TAXI360 Tomasz Wejcman, Country Manager VeriFone.

Wsparcie w walce o klienta 

Od wprowadzenia rozwiązania na polski rynek w 2012 roku do końca marca 2014 roku system TAXI360 został wdrożony w 2421 taksówkach oferujących przewozy m. in. na terenie Warszawy, Wrocławia, Gdyni, Gdańska i Olsztyna. Tym samym polscy kierowcy dołączyli do grona ponad 70 000 taksówek w 16 krajach, które korzystają z podobnych rozwiązań oferowanych przez VeriFone.

Nasze doświadczenia zarówno z Polski, jak i innych krajów np.: Włoch, USA czy Wielkiej Brytanii pokazują, że w branży taksówkarskiej panuje bardzo duża konkurencja. Dlatego istotne jest podwyższanie komfortu i jakości obsługi. Wygodne i bezpieczne płatności bezgotówkowe są wartością dodaną tak dla klientów indywidualnych, jak i flotowych. Wprowadzenie takiej usługi przyczynia się do zwiększenia liczby pasażerów, dlatego liczba taksówek wyposażonych w system TAXI360 stale rośnie. – powiedział Tomasz Wejcman.

***

* Metodologia badania: Badanie omnibusowe „Badanie korzystania z kart płatniczych” zostało przeprowadzone przez PBS Sp. z o.o. na zlecenie VeriFone Sp. z o.o. w dniach 2-4 sierpnia 2013 roku na reprezentatywnej grupie 1000 osób z całej Polski.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.