Nowy olej Shell do pojazdów ciężarowych
Shell, jeden z największych międzynarodowych koncernów działających na rynku petrochemicznym, wprowadził do oferty nowy olej Shell Rimula R4 X przeznaczony do silników Diesla o dużej mocy wyposażonych w systemy cyrkulacji spalin (EGR) oraz systemy SCR. Produkt ten został opracowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii z myślą o zastosowaniu w różnych typach pojazdów ciężarowych, ciągnikach siodłowych i autobusach.
2013-04-23, 09:38

Wciąż zaostrzające się normy emisji spalin i wprowadzanie nowych modeli silników wymagają stosowania nowoczesnych olejów stworzonych przy zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań. Właściwa ochrona silnika daje gwarancję jego niezawodności i wydłużonej żywotności, co wpływa na znaczną redukcję kosztów. Zastosowanie oleju Shell Rimula R4 X, o klasie lepkości 15W-40, gwarantuje operatorom flot samochodów ciężarowych i autobusów wiele korzyści.

Nowy olej z rodziny Shell Rimula zapewnia właściwy poziom czystości i utleniania oraz zużycia silnika w ciężkich warunkach panujących w silnikach wyposażonych w system recyrkulacji spalin (EGR), jak również systemy SCR. Jest to najwyższej jakości wielozadaniowy olej mineralny nowej generacji, którego głównym zadaniem jest maksymalna ochrona silnika dzięki odpowiednio dobranej mieszaninie dodatków i produktów chemicznych. Nowy produkt jest odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości silników z poziomem emisji EURO 4 i 5 (bez filtrów cząstek stałych), jak również starszych typów silników. Shell Rimula R4 X przeznaczony jest do silników diesla montowanych w samochodach ciężarowych i autobusach.

Dzięki swoim właściwościom chroniącym przed zużyciem i ograniczającym tworzenie się osadów Shell Rimula R4 X pozwala na uzyskiwanie maksymalnych osiągów nawet bardzo dużych silników przy jednoczesnej ochronie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Długa lista aprobat wielu wiodących światowych producentów silników, takich jak Caterpillar, Cummins, Mercedes-Benz, MAN, Iveco, DAF, Volvo i wielu innych, sprawia, że Shell Rimula R4 X jest idealnym olejem dla różnych typów silników.

Potrójne korzyści

Bez względu na panujące temperatury, wilgotność czy czas pracy silnika, olej gwarantuje korzyści w trzech kluczowych dla funkcjonowania silnika obszarach: ograniczanie zakwaszenia, osadów i zużycia.

Ograniczenie zakwaszenia

Shell Rimula R4 X ogranicza korozję. Jest ona efektem działania kwasów powstałych w procesie spalania paliwa, które wchodzą w kontakt z olejem w miejscu styku pierścieni tłokowych z cylindrem i przenikają do miski olejowej. Nowy olej zmniejsza oddziaływanie kwasów dziękiwykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika.

Ograniczenie osadów

Formulacja nowego oleju ogranicza gęstnienie oleju i formowanie się szkodliwych osadów na wszystkich częściach silnika, zarówno w misce olejowej, jak i w cienkim filmie olejowym o wysokiej temperaturze, który znajduje się na tłokach na wysokości pierścieni tłokowych. Podwyższone właściwości spowalniające utlenianie potwierdzają liczne testy laboratoryjne i eksploatacyjne , w tym test PDSC (ciśnieniowa różnicowa kalorymetria skaningowa).Wykazał on wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7.

Ponadto Shell Rimula R4 X zapewnia wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym (dyspergowania sadzy), co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Wyniki testu Mack T-8E potwierdziły, że nowy olej spełnił swoje zadanie, pomimo wysokiego poziomu sadzy, co umożliwiło płynny start w niskich temperaturach bez ryzyka blokady filtra i nadmiernego zużycia mechanicznego.

Ograniczenie zużycia

Użyte w Shell Rimula R4 X dodatki tworzą film ochronny w miejscach kontaktu metal-metal w różnych warunkach pracy silnika, a zastosowane aktywne dyspergatory sadzy rozdrabniają ją i zabezpieczają urządzenie przez zużyciem. Nowy Shell Rimula R4 X oferuje wysoki poziom zabezpieczenia mechanicznego w istotnych miejscach w układzie rozrządu, tłoku i cylindrze, co potwierdzają testy silnikowe przeprowadzone zgodnie z specyfikacjami producentów pojazdów oraz API i ACEA. W teście na silniku MackT-10 nowy Shell Rimula wykazał o 30% lepsze zabezpieczenie przed zużyciem pierścieni tłokowych i cylindrów niż jest to wymagane w specyfikacji API CI-4.

Specyfikacje i aprobaty:

API: CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, SL; ACEA: E7, E5, E3

JASO: DH-1: Global: DHD-1; Caterpillar: ECF-1-A, ECF-2

Cummins: CES 20078, 77, 76, 75, 72, 71; DDC: 93K215

DEUTZ: DQC III-10; Mack: EO-M, EO-M+; MAN: M3275-1

MB Approval: 228.3; MTU: Category 2; Renault Trucks: RLD-2;

Volvo: VDS-3.

O Shell

Shell jest wiodącym globalnym dostawcą środków smarnych dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne powstają w trzech głównych centrach badawczo-rozwojowych. Shell produkuje oleje w 50 blendowniach, a smary w 17 zakładach produkcyjnych na świecie, na bazie oleju powstałego z gazu naturalnego, w największej instalacji petrochemicznej zlokalizowanej w Katarze. Niezmiennie od 6 lat Shell zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych na świecie (źródło: Kline & Company).

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.