Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na facebook.com/NestlePolskaNHW, www.nestle.pl oraz YouTube.com.
Ogólnopolski konkurs żywieniowy Nestlé jest realizowany w ramach strategii Nutrition, Health & Wellness (NHW) popularyzującej prawidłowe żywienie, dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie. Celem jest wsparcie młodych żywieniowców oraz pasjonatów racjonalnego żywienia w pierwszych krokach ich kariery zawodowej.
Z najnowszego raportu Instytutu Badawczego Ipsos „Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków” wynika, że zaledwie 13% Polaków je odpowiednio, czyli pięć posiłków dziennie. Mimo to stale rośnie zainteresowanie zagadnieniami zdrowia i żywienia, a wraz z nim zapotrzebowanie na specjalistów w tych dziedzinach – tłumaczy Blanka Mellova, Kierownik Centrum ds. Żywienia w Nestlé Polska S.A.
Jako platformę komunikacyjną konkursu wykorzystano Facebook, na którym uruchomiono fanpage avatara projektu –Natalii Honoraty Witalnej. W I edycji to Natalia pełniła rolę wirtualnego pacjenta dla studentów, których zadaniem było ułożenie dla niej planu zdrowego odżywiania. W tym roku, bogatsza o wiedzę z zakresu żywienia i zdrowia, będzie obserwować swoją 4–osobową rodzinę, każdego dnia informując fanów o swoich spostrzeżeniach na Facebooku. Zadaniem uczestników tej edycji konkursu będzie opracowanie dla nich optymalnego planu odżywiania i modyfikacji stylu życia.
Konkurs jest skierowany do studentów i absolwentów do 26. roku życia. Na autorów najlepszych prac czekają merytoryczne nagrody:
- praktyka w Centrum ds. Żywienia Nestlé Polska S.A.
- studia podyplomowe z zakresu żywienia człowieka
- udział w ogólnopolskiej konferencji żywieniowej i szkolenie z autoprezentacji przeprowadzone przez agencję PR Synertime.
W konkursie wygrywa też uczelnia. Ta, której studenci uzyskają łącznie najwięcej punktów z ocen prac konkursowych, otrzyma grant naukowy o wartości 15 tys. zł na realizację projektów dydaktycznych.
Aby wziąć udział w konkursie należy:
Zostać fanem Natalii Honoraty Witalnej na Facebooku.
Od 4.03.2013 obserwować nawyki żywieniowe i styl życia jej 4-osobowej rodziny.
Do 19.05.2013 zaproponować najlepszy plan odżywiania i modyfikacji stylu życia rodziny.
Informacje o projekcie znajdą się na plakatach i ulotkach dostępnych na uczelniach w całej Polsce. O szczegółach inicjatywy będzie się można również dowiedzieć podczas wybranych targów pracy i innych wydarzeń przeznaczonych dla studentów. Bohaterów tegorocznej edycji będzie promował film dostępny na YouTube oraz fanpage’u inicjatywy.
Projektowi będą towarzyszyć także spotkania specjalistów ds. żywienia Nestlé Polska S.A. ze studentami w całej Polsce. Celem tego „żywieniowego roadshow” jest wsparcie osób zainteresowanych prawidłowym żywieniem i zdrowiem w poszerzaniu wiedzy i praktycznych umiejętności, a tym samym pomoc w zdobyciu doświadczenia zawodowego, istotnego dla rozwoju ich kariery i praktyki zawodowej.
Partnerami ogólnopolskiego konkursu żywieniowego Nestlé są: Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Kierunków Rolniczych i Nauk Pokrewnych IAAS Polska.
Liderem projektu ze strony Nestlé Polska S.A. jest Katarzyna Zadka, Specjalista ds. Żywienia w Nestlé Polska S.A. Za działania public relations odpowiada agencja Synertime (wcześniej Eskadra PUBLICA).
Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na facebook.com/NestlePolskaNHW, www.nestle.pl oraz YouTube.com.
***
Ogólnopolski projekt żywieniowy Nestlé jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów z obszarów zdrowia i prawidłowego odżywiania. Inicjatywa ma na celu praktyczne przygotowanie do podjęcia pracy, wsparcie rozwoju i kariery zawodowej przyszłych żywieniowców. Projekt realizowany jest od 2012 roku. W I edycji wzięli udział studenci kierunków związanych z żywieniem i zdrowiem człowieka z uczelni w całej Polsce. Ich zadaniem było opracowanie planu odżywiania dla obserwowanej za pośrednictwem Facebooka wirtualnej postaci – Natalii Honoraty Witalnej. W ramach konkursu przysłano łącznie ponad tysiąc stron zaleceń zmiany diety i stylu życia dla avatara projektu. Inicjatywie towarzyszyły spotkania ze specjalistami ds. żywienia z Nestlé Polska S.A. na polskich uczelniach.