Rüsselsheim. Dobra passa firmy Opel trwa: w zeszłym miesiącu niemiecki producent samochodów odnotował znaczny wzrost sprzedaży w Europie, a liczba aut sprzedanych od początku roku przekroczyła milion. Z takimi wynikami Opel i jego siostrzana marka Vauxhall mogą się spodziewać, że rok 2015 okaże się już trzecim z kolei, w którym zwiększają one sprzedaż i udział w rynku.
W okresie od stycznia do listopada 2015 roku liczba rejestracji nowych samochodów marki Opel/Vauxhall w Europie wzrosła o ponad 38 000 i według wstępnych danych przekroczyła poziom jednego miliona. W samym listopadzie marka Opel odnotowała wzrost sprzedaży o blisko 9 800 pojazdów, a jej udział w rynku zwiększył się o 0,5 punktu procentowego, do 5,89 procent. Od stycznia do listopada udział Opla w rynku wzrósł do 5,81 procent.
W ciągu bieżącego roku wolumen sprzedaży firmy Opel wzrósł na ponad 19 europejskich rynkach, w tym w Niemczech, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, w Hiszpanii, we Francji, w Polsce i Danii.
Nowy Opel Astra był jednym z filarów tego sukcesu, mimo że na większości europejskich rynków pojawił się dopiero w listopadzie. Dotychczas wpłynęło ponad 65 000 zamówień na ten najbardziej udany model Opla.
Rozwój działu samochodów dostawczych jest również bardzo zadowalający. Od stycznia do listopada tego roku Opel zanotował ponad 25-procentowy wzrost w tym segmencie w porównaniu do zeszłego roku, podczas gdy europejski rynek wzrósł o niecałe 10 procent.
„Obraliśmy właściwy kierunek i nasza ofensywa modelowa przynosi owoce. Takie modele, jak Mokka czy ADAM okazały się strzałem w dziesiątkę” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel. „W przyszłym roku wprowadzimy na rynek Astrę Sports Tourer i kilka innych nowości”.
Opel będzie systematycznie realizował największą ofensywę modelową w historii firmy. W latach 2016–2020 na rynku pojawi się 29 nowych modeli producenta z Rüsselsheim.