W sierpniu Opel odnotował wzrost sprzedaży w Europie o prawie 13 procent
- Ponad trzy razy więcej sprzedanych egzemplarzy w porównaniu z sierpniową średnią dla całego rynku. - Wzrost sprzedaży o około 4 procent w pierwszych 8 miesiącach roku. - Wzrost liczby rejestracji w ponad 19 krajach Europy.
2015-09-10, 09:17

Rüsselsheim.  W sierpniu firma Opel dopisała kolejny rozdział do historii swoich sukcesów, odnotowując znaczący wzrost w całej Europie. Według wstępnych danych producent samochodów z Rüsselsheim sprzedał w ubiegłym miesiącu około 64 500 pojazdów, poprawiając wynik z sierpnia 2014 roku o około 7 300 egzemplarzy, czyli o 12,8 procent. W przypadku Opla wzrost ten był zatem ponad trzykrotnie wyższy od średniej dla rynku europejskiego, wynoszącej 4,1 procent. Udział marki w rynku zwiększył się o 0,4 punktu procentowego, do 5,71 procent. Ogólne wyniki firmy Opel za pierwsze 8 miesięcy 2015 roku również są dodatnie pomimo wycofania się z rynku rosyjskiego. Od stycznia do sierpnia marka sprzedała ponad 735 000 pojazdów — więcej o około 4 procent, czyli o 27 300 egzemplarzy, niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Odpowiada to udziałowi w rynku wynoszącemu 5,83 procent.

„Ten sukces to zasługa głównie nowych modeli, które są niezwykle popularne wśród klientów z całej Europy. Nowa Astra, której światowa premiera odbędzie się na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, jest prawdziwym skokiem jakościowym, mającym przyczynić się do dalszej poprawy dynamiki sprzedaży” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel.

W pierwszych 8 miesiącach 2015 roku Opel i jego siostrzana brytyjska marka Vauxhall odnotowały wzrost sprzedaży na ponad 19 rynkach, w tym w Niemczech (+3 procent), w Wielkiej Brytanii (+3 procent), we Francji (+6 procent), w Hiszpanii (+17 procent), w Portugalii (+18 procent), w Polsce (+18 procent), we Włoszech (+20 procent) i w Turcji (+34 procent).

W sierpniu Opel zanotował najwyższy udział w rodzimym niemieckim rynku od 2011 roku: 7,2 procent w całym rynku pojazdów oraz 7,5 procent w rynku samochodów osobowych. Rekordowo wysoki od 2011 roku udział rynkowy w sierpniu marka osiągnęła także w Holandii (5,8 procent), a w Czechach jej sierpniowy udział w rynku był najwyższy od 2001 roku (5,31 procent). Marka ze znakiem „błyskawicy” w sierpniu awansowała na pierwsze miejsce na węgierskim rynku samochodów osobowych z udziałem 12,31 procent. Vauxhall, siostrzana marka Opla, uplasowała się na drugiej pozycji na brytyjskim rynku samochodów osobowych zarówno w sierpniu (11,27 procent udziału w rynku), jak i w pierwszych 8 miesiącach roku (10,29 procent udziału w rynku). Ponadto w sierpniu Opel zajął drugie miejsce na rynku samochodów osobowych w Hiszpanii.

Sukcesy w pierwszych 8 miesiącach roku Opel zawdzięcza między innymi modelom reprezentującym segment lekkich samochodów dostawczych. Firma sprzedała przez ten czas 65 350 takich pojazdów, czyli o 25,4 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział w rynku zwiększył się o ponad 0,5 punktu procentowego, do około 4 procent. Wzrost sprzedaży odnotowano w przypadku wszystkich trzech lekkich modeli dostawczych. Sprzedaż Movano wzrosła o około 32 procent, Vivaro — o ponad 34 procent, a Combo — o około 14 procent.

źródło: media.gm.com

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.