Nowe piwo w portfolio Grupy Żywiec
Grupa Żywiec wprowadza na rynek unikalne polsko-czeskie piwo – Brackie Pils. Jego receptura łączy polski słód z czeskim chmielem żatecx kim i stworzona została wspólnie przez browarników z Polski i Czech. Brackie Pils od września dostępne będzie w sklepach w woj.: śląskim, opolskim i dolnośląskim. Wprowadzeniu nowej marki towarzyszyć będzie szeroka komunikacja marketingowa.
2015-09-07, 10:30

Receptura Brackie Pils powstała w Cieszynie – wyjątkowym mieście, gdzie na dwóch brzegach rzeki Olzy Polacy i Czesi wspólnie żyją, pracują i wymieniają się doświadczeniami.  Stworzyło ją dwóch browarników: z Cieszyna i Czech, a każdy z nich wniósł do tego wyjątkowego piwa swoje wieloletnie doświadczenie i kunszt piwowarski.  Mirosław Pastucha to piwowar z niemal 20-letnim stażem, który poznawał tajniki warzenia doskonałego piwa od swojego ojca, także browarnika. Czeski piwowar, Svatopluk Vrzala swoją karierę w browarnictwie rozpoczął po ukończeniu studiów w Pradze i od tego czasu z niesłabnącą pasją warzy kolejne piwa.

Brackie Pils powstaje na bazie polskiego słodu i czeskiego chmielu żateckiego, dzięki temu łączy w sobie pełny, bogaty smak piw polskich i aromatyczność pilzneńskich piw czeskich.  - W wyjątkowym smaku Brackiego Pils piwowarzy z Polski i Czech zamknęli setki lat wspólnych doświadczeń i klimat partnerskiej współpracy ludzi żyjących po obu stronach polsko-czeskiej granicy – mówi Barbara Rychel, marketing manager w Grupie Żywiec. – Dlatego jako pierwsi, będą mogli ocenić je konsumenci przygranicznych województw na południowym zachodzie Polski, gdzie tradycja czeskiego piwa jest bardzo silna.

Na początku września Brackie Pils trafi do sklepów w województwach śląskim, opolskim i dolnośląskim. Dostępne będzie w butelkach zwrotnych 500 ml oraz czteropaku puszki 500 ml.

Komunikacja marketingowa

Wprowadzenie piwa Brackie Pils wspierać będzie szeroka kampania OOH, digital oraz PR, a także działania BTL w punktach sprzedaży. Aby podkreślić wyjątkowe, polsko-czeskie korzenie Brackiego Pils, w komunikacji pojawią się wizerunki dwóch autentycznych browarników, autorów receptury: Mirosława Pastuchy z Polski i Svatopluka Vrzaly z Czech. Konsumenci będą też mogli poznać Brackie Pils podczas akcji samplingowej zaplanowanej na wrzesień 2015 r.

Kampanię przygotowała agencja Just, materiały BTL agencja Global, działania digital prowadzi agencja Insignia, a za komunikację PR odpowiada agencja Roots PR. Akcję samplingową poprowadzi agencja Goh.

 

Dodatkowych informacji udziela:

Anna Godzisz| Roots PR, kom. 666 066 853 , e-mail: anna.godzisz@rootspr.pl

Anetta Gołda| Roots PR, kom. 796 334 255, e-mail: anetta.golda@rootspr.pl

 

Brackie Pils to unikalne polsko-czeskie piwo, dzieło współpracy dwóch piwowarów – polskiego i czeskiego. Stworzyli oni unikalną recepturę, łącząc polski słód z czeskim chmielem żateckim. Dzięki temu Brackie Pils ma pełny, bogaty smak piw polskich i aromatyczność pilzneńskich piw czeskich. Zawartość alkoholu 5,2%. Dostępne w butelkach zwrotnych 500 ml oraz opakowaniu zbiorczym – czteropak puszki 500 ml.

Grupa Żywiecto jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 11 stylów piwnych, 15 marek i 31  produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych (dostępne w ponad 40 krajach), sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Warka Radler). Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN, największym producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2014 roku sprzedała blisko 10,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym w Cieszynie. Poprzez sieć prawie 50 oddziałów handlowych i blisko 900 przedstawicieli działających w całym kraju spółka oferuje piwa  kilkudziesięciu tysiącom partnerów biznesowych i milionom konsumentów. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r.

źródło: grupazywiec.pl

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy