Kompaktowa gwiazda łączności: nowa Astra z systemami Opel OnStar i IntelliLink
Kompleksowe funkcje: pełen zestaw usług Opel OnStar, w tym punkt dostępu do Internetu Wi‑Fi Innowacyjność: integracja ze smartfonem przez Apple CarPlay i Android Auto Rozrywka: uniwersalne systemy IntelliLink nowej generacji Łatwiejsze korzystanie z Internetu w smartfonie dzięki punktowi dostępowemu Wi-Fi
2015-08-20, 18:45

Rüsselsheim. Gdy nowy Opel Astra pojawi się na drogach, nie będzie miał sobie równych pod względem łączności z Internetem. Astra jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym opiekunem kierowcy, systemem Opel OnStar. Wraz z nową Astrą debiutują także dwie wersje cieszącego się uznaniem systemu multimedialnego IntelliLink nowej generacji. Systemy multimedialne firmy Opel ułatwiają korzystanie ze smartfonów i aplikacji wymagających połączenia z Internetem w samochodzie. Są one kompatybilne ze smartfonami pracującymi pod kontrolą systemów operacyjnych Android 5.0 Lollipop i Apple iOS-8 (lub ich nowszych wersji). Dzięki interfejsom Apple CarPlay i Android Auto użytkownicy mogą korzystać między innymi z dostępu do map i funkcji odczytywania wiadomości, a także uruchamiać aplikacje zewnętrzne, takie jak Stitcher, Podcast, Spotify, Umano, itd. (w zależności od standardu integracji) za pomocą przycisków w samochodzie oraz nawet ośmiocalowego ekranu dotykowego.

„Systemy łączności pokładowej, w tym nagradzany system multimedialny IntelliLink, to jeden z unikatowych elementów wyposażenia samochodów marki Opel. System Opel OnStar to kolejny dowód na to, że naszym celem jest oferowanie szerszej grupie odbiorców innowacyjnych i wyznaczających trendy rozwiązań w dziedzinie łączności pokładowej”, podkreślił dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „System Opel OnStar to przełomowa technologia i usługa. Poprawi ona komfort prowadzenia pojazdu, lecz przede wszystkim zapewni nowy, nadzwyczajny poziom bezpieczeństwa w samochodach marki Opel. Bezpośredni dialog z użytkownikiem wzmocni także jego relacje z marką. Dzięki tym zaletom jeszcze więcej klientów uzna, że Opel to właściwy wybór”.

Wydajny mobilny punkt dostępowy do Internetu 4G/LTE

Nowa Astra to pierwszy Opel, który od początku obecności na rynku będzie oferowany z systemem Opel OnStar. Samochód ten jest więc najbardziej zaawansowanym i dbającym o bezpieczeństwo oraz wygodę swoich użytkowników modelem w segmencie samochodów kompaktowych. Powstały 17 lat temu w USA system OnStar to czołowy dostawca rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa i ochrony, opartych na połączeniu z Internetem, a także poszerzonych usług związanych z mobilnością oraz zaawansowanych technologii informatycznych w Ameryce Północnej, Chinach i Meksyku, z których korzysta ponad 7 milionów abonentów. System Opel OnStar zadebiutuje w samochodach osobowych marki Opel sprzedawanych w 13 krajach — w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii — a nieco później będzie dostępny także na innych rynkach europejskich.

Nowa Astra z systemem Opel OnStar jest również punktem dostępowym Wi‑Fi, zapewniającym łączność z Internetem w standardzie 4G/LTE nawet dla 7 urządzeń jednocześnie. Wbudowana infrastruktura LTE 4G została zaprojektowana specjalnie pod kątem korzystania z niej w pojeździe i jest zintegrowana z instalacją elektryczną samochodu. Zewnętrzna antena gwarantuje najlepszą jakość transmisji i zapewnia stabilne połączenie z Internetem. W module systemu OnStar znajduje się niezależna karta SIM, dlatego też do korzystania z usług realizowanych przez Internet nie jest potrzebny smartfon. Transmisja danych w standardzie LTE 4G będzie dostępna początkowo tylko na trzech rynkach — w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii. W pozostałych krajach zostanie ona zaoferowana w późniejszym terminie.

Kompleksowy pakiet usług

Oprócz najnowszej technologii mobilnej Wi‑Fi, przeznaczonej do stosowania w pojazdach, użytkownicy systemu Opel OnStar będą mogli korzystać z szerokiej oferty usług, takich jak wzywanie służb ratunkowych lub pomocy drogowej oraz zdalne sterowanie wybranymi funkcjami samochodu poprzez aplikację MyOpel. Podstawową zasadą działania systemu Opel OnStar jest łączność abonenta z żywym człowiekiem, a nie z automatem zgłoszeniowym i wielopoziomowym menu z opcjami wybieranymi za pomocą klawiatury telefonu. Konsultanci systemu OnStar pracują w nowoczesnym centrum obsługi Opel OnStar w Luton (Anglia). Abonenci mogą kontaktować się z nimi w języku ojczystym, całodobowo przez 365 dni w roku.

Jedynym elementem modułu Opel OnStar widocznym w samochodzie jest niewielka konsola z trzema przyciskami, umieszczona w pobliżu lusterka wstecznego nad przednią szybą. Niebieski przycisk Usług zapewnia dostęp do usług związanych z komfortem, takich jak diagnostyka pojazdu i pobieranie wskazówek dojazdu do punktu docelowego. Abonent poszukujący określonego miejsca, takiego jak restauracja czy najbliższa stacja benzynowa, może skorzystać z tego przycisku, aby skontaktować się z doradcą Opel OnStar, który następnie prześle wskazówki dojazdu wprost do pokładowego systemu nawigacji.

Po naciśnięciu czerwonego przycisku SOS użytkownik systemu Opel OnStar może wezwać pomoc, zawsze, gdy uzna, że jest ona potrzebna — na przykład gdy był świadkiem wypadku drogowego. System OnStar działa także wtedy, gdy użytkownik nie jest w stanie sam wezwać pomocy. Na przykład otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem wyposażonym w moduł OnStar w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe dysponujące dokładnymi danymi o lokalizacji pojazdu.

Przycisk Privacy służy do maskowania lokalizacji pojazdu, który staje się wówczas niewidoczny dla systemu. Jednak w celu zapewnienia abonentowi maksymalnego bezpieczeństwa tryb maskowania lokalizacji jest automatycznie wyłączany w przypadku otwarcia poduszki powietrznej.

Abonent systemu OnStar może także pobrać aplikację MyOpel na smartfona. Umożliwia ona kontaktowanie się przez smartfona z centrum OnStar z dowolnego miejsca — na przykład w przypadku kradzieży samochodu i konieczności jego zlokalizowania, a nawet zdalnego zablokowania zapłonu. Aplikacja pozwala także zdalnie sprawdzić istotne dane dotyczące pojazdu, takie jak czas do następnej wymiany oleju i ciśnienie w oponach, oraz sterować centralnym zamkiem.

Nabywcy nowej Astry, oraz innych modeli Opla wyposażonych w system Opel OnStar, mogą przez pierwsze 12 miesięcy od zarejestrowania systemu bezpłatnie korzystać z całej gamy usług.

Integracja ze smartfonem przez Android Auto i Apple CarPlay

Wraz z nowym Oplem Astra debiutują dwa nowe systemy multimedialne IntelliLink — R 4.0 i Navi 900 — wyposażone w moduł nawigacji satelitarnej. Obydwa systemy płynnie i łatwo integrują się także z funkcjami smartfona. IntelliLink R 4.0 jest kompatybilny z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia na przykład korzystanie z aplikacji nawigacyjnych, takich jak Apple Maps i Google Maps. System IntelliLink Navi 900 będzie kompatybilny z Apple CarPlay już wkrótce, natomiast kompatybilność z Android Auto jest planowana na 2016 rok.

Każdy z interfejsów ułatwia korzystanie z funkcji smartfona, na których najbardziej polegają użytkownicy. Apple CarPlay umożliwia proste i pomysłowe korzystanie w czasie jazdy z funkcji iPhone’a na ekranie wbudowanym w deskę rozdzielczą samochodu. Kierowca może inicjować połączenia telefoniczne, wysyłać i odbierać wiadomości oraz słuchać muzyki, sterując poszczególnymi funkcjami za pomocą ekranu dotykowego lub poleceń głosowych w systemie Siri. Apple CarPlay obsługuje telefon, wiadomości, mapy, odtwarzacz muzyki oraz jest kompatybilny z aplikacjami zewnętrznymi. Z pełną listą tych aplikacji można zapoznać się na stronie Apple.com/ios/carplay. Android Auto obsługuje przede wszystkim Google Maps, Google Now oraz daje możliwość komend głosowych w Google. Obsługuje on także coraz większy ekosystem aplikacji do odbioru muzyki i komunikowania się, takich jak WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify oraz odtwarzacze podcastów. Pełna lista obsługiwanych aplikacji znajduje się na stronie Android.com/auto.

Poszczególnymi funkcjami multimedialnymi można sterować za pośrednictwem dużego, nawet ośmiocalowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej, przyciskami na kierownicy (tylko wybrane funkcje) lub przez polecenia głosowe. Aby ograniczyć rozpraszanie uwagi kierowcy, najważniejsze informacje mogą być dodatkowo wyświetlane bezpośrednio przed jego oczami, na kolorowym ekranie, znajdującym się w zestawie wskaźników, między prędkościomierzem a obrotomierzem. W samochodach wyposażonych w moduł Opel OnStar smartfona można łatwo podłączyć do pokładowego punktu dostępowego Wi‑Fi. Integracja z telefonem umożliwia odbieranie informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym lub najnowszych map, które są zapisane na serwerze, a nie w telefonie, co odciąża pamięć urządzenia. Korzystanie z nawigacji w smartfonie wymaga stałego połączenia z Internetem i wykupienia odpowiedniego abonamentu na transmisję danych, która może być kosztowna zwłaszcza w roamingu. Jednak dzięki osobistemu opiekunowi kierowca nowej Astry może nie tylko wykorzystywać Apple CarPlay i Android Auto do nawigacji, ale nie musi nawet uszczuplać pakietu transmisji danych, przypisanego do karty zainstalowanej w smartfonie.

Nowa Astra, wyposażona w moduł Opel OnStar, system multimedialny IntelliLink najnowszej generacji oraz najnowocześniejszy interfejs umożliwiający integrację samochodu ze smartfonem, sprosta największym wymaganiom pod względem łączności z Internetem, jakie współcześni kierowcy stawiają swoim pojazdom.

Informacja jest ważna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna oraz szczegółowe informacje na temat modelu Astra będą dostępne na stronie marki Opel oraz u Autoryzowanych Dystrybutorów.

źródło: media.gm.com

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy