Drobny biznes, mobilne terminale, płatności zbliżeniowe – to filary rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce
Segment małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) stanowi podstawę polskiej gospodarki. Firmy z tego obszaru generują lwią cześć PKB (67%) i tworzą większość miejsc pracy (70%). Organizacje zaangażowane w kampanię Warto Kartą – ogólnopolską akcję propagującą akceptację kart płatniczych wśród małych przedsiębiorstw – postanowiły przeanalizować zjawisko „ukartowienia” polskiego biznesu. Efektem jest opracowanie pt. „Perspektywy rozwoju płatności bezgotówkowych w segmencie MSP”.
2015-07-03, 10:34

W Polsce od dekady widoczny jest bardzo dynamiczny rozwój obrotu bezgotówkowego, który eksperci kampanii Warto Kartą wiążą przede wszystkim z upowszechnianiem się płatności zbliżeniowych. Karty zbliżeniowe stanowią dziś ponad 70% wszystkich kart płatniczych w obrocie na terenie kraju. W praktyce, niemal wszystkie duże sieci handlowe akceptują płatności bezgotówkowe, w tym te, dokonywane zbliżeniowo. Segment małych i średnich przedsiębiorstw jest zatem naturalnym obszarem rozwoju sieci akceptacji. Zgodnie z danymi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, 80% małych i średnich firm w Polsce działa w handlu i usługach. Oczekiwanie konsumentów ukształtowane przez dużych graczy bezpośrednio przekładają się na sytuację mniejszych firm, które muszą dostosowywać się do nowych standardów. Jednocześnie czynniki takie, jak obniżka opłaty interchange czy wprowadzanie na rynek terminali typu mPOS – znacznie tańszych w eksploatacji niż tradycyjne urządzenia – umożliwiają osiągniecie wspomnianych standardów nawet firmom jednoosobowym.

- Innowacyjność jest wpisana w DNA Polskich ePłatności. Chcemy dostarczać naszym klientom rozwiązań, które pozwolą im podążyć za najnowszymi trendami w obszarze płatności i skutecznie wychodzić naprzeciw rosnącym oczekiwaniom konsumentów. To podejście wymaga uważnego monitorowania potrzeb biznesu i rzetelnego informowania firm o nowych możliwościach. Kampanię Warto Kartą zorganizowaliśmy po to, by umożliwić przedsiębiorcom osobiste przetestowanie rozwiązania mPOS i przekonanie się, jak łatwe, wygodne i opłacalne jest akceptowanie kart płatniczych, nawet, gdy prowadzi się jednoosobową działalność gospodarczą. Raport, który stworzyliśmy we współpracy z partnerami dowodzi, że zmierzamy we właściwym kierunku. Mam nadzieję, że dla firm, które wciąż wahają się czy warto akceptować płatności bezgotówkowe, nasze opracowanie będzie pomocnym drogowskazem – mówi Janusz Bober, Prezes Zarządu, Polskie ePłatności S.A.

Na kartach raportu Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe wyjaśnia, w jaki sposób płatności zbliżeniowe będą stymulowały rozwój biznesu w nadchodzących latach. Grzegorz Jurczyk, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za Pion Bankowości Korporacyjnej, Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Banku BPH SA analizuje kluczowe czynniki wpływające na decyzje firm z segmentu MSP odnośnie wyboru rachunków bankowych oraz wprowadzania terminali płatniczych. Robert Łaniewski, Prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego prognozuje dynamikę rozwoju sieci akceptacji kart w drobnym biznesie, a Piotr Waś, Country Manager na Polskę i kraje bałtyckie w Ingenico Group, prezentuje techniczne rozwiązania umożliwiające dokonywanie się procesów opisanych przez pozostałych ekspertów. Opracowanie opatrzone jest przedmową i posłowiem Janusza Bobera, Prezesa Zarządu firmy Polskie ePłatności – inicjatora projektu Warto Kartą.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.