Światowe marki lubią crowdsourcing
Jak podaje portal Crowdsourcing.org, 9 z 10 wiodących światowych marek z rankingu Interbrand korzysta z crowdsourcingu, czyli zlecania wybranych zadań dużej grupie osób nie związanej bezpośrednio z  daną organizacją. Ponadto, wyniki badania massolution™ „Crowdsourcing Industry Report” wskazują, że prekursorami zastosowania crowdsourcingu są duże organizacje o przychodach powyżej 1 miliarda dol. Jednak sektor ten ma potencjał dotarcia również do mniejszych przedsiębiorstw.
2013-08-02, 10:22

Do korzystających z crowdsourcingu firm, które znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu Best Global Brands 2012 przygotowanego przez Interbrand, jedną z największych światowych agencji doradczych zajmujących się zarządzaniem marką, należą tacy giganci jak np.  Coca Cola, IBM, Google, Microsoft, Intel, czy Samsung. Wiodące globalne marki wykorzystywały model crowdosurcingu m.in. jako narzędzie pozyskiwania informacji zwrotnej od użytkowników w celu usprawnienia istniejących produktów (Google), tworzenia nowych produktów i usług (IBM), a także tworzenia innowacyjnych kampanii marketingowych (Coca Cola).

Z opublikowanego w 2012 r. badania massolution™ „Crowdsourcing Industry Report” wynika, że sektor ten utrzymuje silną tendencję wzrostową. W 2011 r. tylko fundusze Venture Capital zainwestowały w crowdsourcing 300 mln dol. Również w Polsce model ten rozwija się coraz dynamiczniej, czego przykładem jest działalność największego w Polsce portalu projektowania społecznościowego – Corton.pl.

- Doniesienia Crowdsourcing.org  potwierdzają, że taki model działania stanowi doskonałe narzędzie budowania tożsamości marki. Zapewnia on nie tylko efektywność kosztową, chociaż ta też ma oczywiście duże znaczenie, ale przede wszystkim możliwość skorzystania z innowacyjnych pomysłów setek, a w niektórych przypadkach nawet tysięcy użytkowników platform crowdsourcingowych – komentuje Adam Fudala, członek zarządu Corton.pl.

Crowdsourcing to jednak nie tylko rozwiązanie dla wielkich korporacji. Polscy przedsiębiorcy również coraz chętniej przekonują się, że i im może on przynieść korzyści.

- Sądzimy, że popularność tego modelu w Polsce będzie stale rosnąć. Nasz portal oferujący możliwość zorganizowania konkursu na najlepszy projekt graficzny skupia już ponad 11 tys. projektantów. Za pośrednictwem Corton zorganizowano około 300 konkursów, na które nadesłano ponad 64 tys. projektów graficznych  - dodaje Adam Fudala.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.