Użytkownicy banków i innych organizacji finansowych stanowią cel co piątego ataku phishingowego
Celem co piątego ataku phishingowego w okresie między majem 2012 r. a końcem kwietnia 2013 r. byli użytkownicy banków i innych organizacji finansowych. Tak wynika z badania dotyczącego ewolucji zagrożeń phishingowych przeprowadzonego przez specjalistów z Kaspersky Lab z wykorzystaniem danych pochodzących z opartej na chmurze usługi Kaspersky Security Network.
2013-06-26, 15:00

Według danych Kaspersky Lab, 20,64% wszystkich zagrożeń phishingowych odnotowanych w omawianym okresie było wymierzonych w konta w bankach i innych organizacjach finansowych na całym świecie. Dane uzyskane z chmury Kaspersky Security Network zostały pośrednio potwierdzone przez banki: wyniki globalnego badania przeprowadzonego wiosną 2013 r. przez B2B International i Kaspersky Lab pokazują, że około 37% banków przynajmniej jeden raz padło ofiarą ataków phishingowych w ciągu poprzednich 12 miesięcy.

Nie ma nic dziwnego w tym, że sektor bankowy i usługi e-handlu przyciągają niechcianą uwagę przestępców: owocem ataku na wyszukiwarki, portale społecznościowe czy serwisy pocztowe, nawet jeśli jest udany, mogą być jedynie dane osobiste użytkowników. Aby osiągnąć zysk, cyberprzestępcy muszą znaleźć nabywców dla takich informacji. Z drugiej strony, skuteczne wykorzystanie fałszywych stron sklepów internetowych czy bankowości online daje oszustom bezpośrednie korzyści finansowe.

Warto pamiętać, że mimo masowej skali zagrożeń związanych z atakami phishingowymi, zapewnienie ochrony transakcjom online nie musi być skomplikowane - wystarczające jest zainstalowanie skutecznego produktu bezpieczeństwa z niezbędną funkcjonalnością.

Technologia Bezpieczne pieniądze – bankowość i zakupy online pod ochroną

Produkty firmy Kaspersky Lab przeznaczone dla użytkowników indywidualnych – Kaspersky Internet Security oraz Kaspersky PURE – chronią operacje finansowe online dzięki zastosowaniu unikatowej technologii Bezpieczne pieniądze. Funkcja ta wyróżnia się tym, że została opracowana na podstawie analizy technik wykorzystywanych przez oszustów do atakowania użytkowników serwisów bankowych i sklepów online.

Arsenał metod zabezpieczających wchodzących w skład technologii Bezpieczne pieniądze obejmuje zaawansowane funkcje ochrony przed phishingiem i eliminuje możliwość uruchomienia szkodliwego programu w systemie. Ponadto, technologia sprawdza, czy użytkownicy wchodzą na legalne strony, wykorzystując w tym celu nieustannie aktualizowaną bazę zaufanych witryn internetowych i phishingowych adresów URL. Jednocześnie, zintegrowane w produktach firmy Kaspersky Lab mechanizmy proaktywne potrafią skutecznie wykrywać szkodliwe odsyłacze, nawet jeśli nie znajdują się one w bazie danych.

Technologia Bezpieczne pieniądze zadebiutowała w 2012 r. w produkcie Kaspersky Internet Security 2013. Od tego czasu jej korzyści doceniły miliony użytkowników na całym świecie.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.