MARKA restrukturyzuje biznes i podtrzymuje prognozę
Białostocka Spółka pożyczkowa Marka S.A. już wprowadziła pierwsze etapy programu restrukturyzacji. Nowy Zarząd, zamknięcie biur, wprowadzenie restrykcyjnej polityki sprzedażowej, poprawa działalności windykacyjnej, nowe kanały dystrybucji pożyczek oraz gruntowne zmiany kadrowe – to najważniejsze wydarzenia, jakie w I kwartale br. zanotowała Marka. Ponadto Spółka podtrzymuje prognozę finansową na 2013 r.
2013-05-16, 22:05

Notowana na NewConnect i Catalyst firma pożyczkowa już przeprowadziła pierwsze etapy programu restrukturyzacji. W wyniku kosztów tak gruntownych zmian w I kwartale br. Marka poniosła 1 183,42 tys. zł straty na poziomie netto. Spółka zrewidowała także politykę odpisów aktualizujących, co też miało wpływ na wyniki w I kwartale 2013 r. Potrzebna Spółce restrukturyzacja wiązała się z szeregiem jednorazowych kosztów. W efekcie „pozostałe koszty operacyjne” wyniosły ponad 1 mln zł. 

Po analizie wyników finansowych za I kwartał br. władze Spółki podtrzymują prognozę wyników finansowych na 2013 r., zakładających osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie 22 407 tys. zł oraz wypracowanie zysku na poziomie netto w wysokości 510 tys. zł.

„Znacząca część kosztów wygenerowanych w I kwartale br. miała charakter jednorazowy i wiązała się z programem optymalizacji kosztowej. Są to działania, które w przyszłych kwartałach pozwolą nam znacząco zredukować koszty działania w regionach, w tym związane z administracją” – mówi Jarosław Konopka, Prezes Zarządu Marka S.A.

Spółka wprowadziła też restrykcyjną politykę udzielania pożyczek. Dzięki temu poprawiła się jakość portfela udzielanych pożyczek, choć spadły przychody. Wyniosły one w I kwartale br. 3 549,20 tys. zł, czyli o 18% mniej, niż przed rokiem.

„Dokonaliśmy fundamentalnych zmian w zakresie polityki sprzedażowej. W I kwartale br. Marka istotnie zwiększyła poziom odrzuconych wniosków o pożyczkę gotówkową w stosunku do udzielonych pożyczek. Dzięki temu wykluczyliśmy klientów niespłacających w terminie, tym samym wpadających w tzw. spiralę zadłużeń” – uważa Jarosław Konopka.

W trakcie pierwszych trzech miesięcy 2013 r. nowy Zarząd Marki pod kierownictwem Prezesa Jarosława Konopki oraz Wiceprezes Jolanty Szorc rzetelnie wyselekcjonował kierowników regionalnych oraz skupił się na zwiększeniu efektywności pracowników dzięki nowym zasadom rekrutacji, szkoleniom oraz programom motywacyjnym.

„Kolejnym etapem restrukturyzacji jest program informatyzacji firmy. W najbliższej perspektywie pracujemy nad wprowadzeniem nowoczesnego systemu informatycznego. Pierwszym krokiem w tym kierunku będzie wyposażenie wszystkich przedstawicieli handlowych w nowoczesne urządzenia mobilne z aplikacją, pozwalającą prowadzić działalność w regionach w czasie rzeczywistym. Dodatkowo w drugiej połowie tego roku planowane jest wdrożenie kilku podstawowych modułów innowacyjnego systemu, co z pewnością przyczyni się do poprawy wyników Marki” – dodał Jarosław Konopka.

Zarząd Marka S.A. zapewnia, że wprowadzone w Spółce zmiany przyczynią się już w średnim terminie do wzrostu wartości fundamentalnej dla akcjonariuszy i obligatariuszy. Pierwsze efekty restrukturyzacji będą widoczne już po II kwartale 2013 r.

KONTAKT / AUTOR
Archiwum i notki ogólnodostępne
Źródło podane na dole notki prasowej.
Dane z firm zewnętrznych.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.